FANDOM

Skjermbilde20120810kl10.png
Maiken Mackoy
Biografi
Kjønn

Jente

Født

31. juli

Øyefarge

Grønn

Hårfarge

Blondt med grønn stripe

Blodstatus

Fullblods

Tryllestav

Ukjent

Familie
Stavarm

Ukjent

Hambuse

Ukjent

Skytsverge

Ukjent

Titler
  • Tidligere prefekt
  • Tidligere kaptein på Smygard rumpeldunklag
Annet
Ble medlem Ukjent
Hus Smygard
Yrke

Ukjent

.

Maiken Ronja Ericca Dumblia Rufsjet Used Mackoy (født 19. juni i Paris, Frankrike) er en tidligere utheksaminert fullblodselev fra smygard ved Galtvort høyere skole for hekseri og trolldom. 

Maiken er heterofil, var i et forhold med Zack Sprint, men det fikk slytt når Robyn "døde". Maiken og Zack prøver nå å fikse opp forholdet de hadde sammen.

Maiken er kjent for å være er bitchy, frekk og overlegen, men det er bare fordi hun er oppdratt slik, og det vil hun mer eller mindre alltid være. Hun har selvfølelig stor respekt for de eldre elevene, men de under derrimot, får som oftest gjennomgå hakkingen hennes. Maiken er en person som er respektert av mange elever, og om det er noen som syns det er utrolig morsomt å le av folk som respekterer henne, og som vet hvor de hører hjemme, setter hun dem raskt på plass. Hun har mer eller mindre fått en liten yndling å plage, Christopher Feven. Det begynte som småplaging og har nå utviklet seg til å et vennskap som er vanskelig å forklare.

Kjærlighet og vennskap Rediger

Maiken er alltid trofast mot vennene sine. Huset har ingen ting å si når du kommer nærme nok inn på henne. Hun bryr seg om de som er spesielle, de med en utrolig personelighet, de hun rett og slett blir glad i. Maiken er en ekten venn. Santareiel Howard er den Maiken annser som en viktig vennine. Selv om vennskapet hadde en hard start, har hun blitt til ei som virkelig betyr mye for Maiken. Filomena Bouvier er en annen jente som har fått lillesøster status hos Maiken. Selv om hun er griffing betyr hun mer for Maiken enn noen andre av vennene hennes. Hun føler også et stort beskyttelses instinkt over henne. Ellers er hun god venn med Amoro Zero, Theri T. Ring, Christopher Feven, Jennifer Parker og Zack Sprint som og er de som står henne nærmest. Hun har mange andre nære venner, som hun også forguder, men disse er de hun føler hun har best kontakt med.

Kasandra Milni er Maikens forbilde, Maiken elsker alt som har med henne å gjøre, og hun vil bli akkurat som henne, Maiken forguder henne. Hennes eleganse og måten hun får alt til å virke så enkelt. Alt ved henne får Maiken til å ønske hun var mer lik henne.Hun prøver, med noen patetiske forsøk, det går veldig dårlig.

Familie og oppvekst Rediger

Familien til Maiken kommer opprinnelig fra Frankrike i Paris Maiken derimot snakker ikke stort franskt, men litt. Hun kan ikke så mye for hun har bodd i England hele sitt liv. Hun har vokst opp med sin mor og sin far.De er begge fullblods, som sine foreldre før dem. Alle har gått i Smygard, bortset fra faren's bror. Han snakker familien aldri om. Han giftet seg med en gomp, og familien har utstøtt han totalt. Maiken har en lille søster, som er 10 år. Mailen M.E.A.N. Pewtick. Hun har morens pike navn, grunnen er ukjent. Maiken og Mailen ligner ikke stort i utsene, så lite som faktisk er mulig, men man kan alikavel se de er søsken.

Tiden på Galtvort Rediger

Maikens var i sin tid blant annet kaptein på Smygard rumpeldunklag. Hennes favorittlærer er kjent for å ha vært Professor Slur. Favorittfaget er kjent for å være eliksir.

Maiken brukte Smygarduniformen hele tiden. Når hun ikke brukte kutten, brukte hun så og si en hvit skjorte, grønt og sølv slips, og et grønt rutete skjørt. Lange, svarte høyhelte støveletter, som hun ikke har noe problem med å gå elegant på. Skjorten er som oftest et hakk lengere ned en det som er vanelig. Skjørtet var lagt opp noen hakk, og håret hennes var som regel rett ned.

Tilfeldig wiki