FANDOM

"Skrekk og gru, følger med de ærverdige Montez, men de som har fått gleden av å føle dens vennskap har oppnådd stort." - En stolt Magiminister til Heks & Hør

Megan.jpg
Mary Angela Montez
Biografi
Kjønn

Kvinne

Født

Ukjent

Øyefarge

Blå

Hårfarge

Mørkebrunt

Blodstatus

Fullblods

Nasjonalitet

Britisk

Bosted

London

Stavarm

Høyre

Tryllestav

Ukjent

Familie
  • Mor
  • Far
Lojalitet
  • Familien sin
  • Smygard
Hambuse

Ensomhet

Skytsverge

Due

Titler
  • Prefekt 
Annet
Ble medlem 2009
Hus Smygard
Utdanning Galtvort
Yrke

Student

.

Mary Angela Montez er en smygarding, ved Galtvort høyere skole for hekseri og trolldom. 

Familiebakgrunn Rediger

Mary har fått den store fordelen ved å være født inn i den gamle og respekterte trollmannsfamilien Montez. Hun omgåes daglig med høystående personer slik som som Magiministeren og andre med høye stillinger både i Deperamentet og utlandet. Familien blir ofte omtalt i mediene, og det regnes som en ære ved å ha kontakt med familien. De står høyt oppe i systemet og er veldig godt utrustet intellektuelt og økonomisk sett. Familien har som de fleste andre en mørkere skyggeside av all herligheten, der det hviskes i det skjulte om fryktelige hendelser og de nyter en skrekkladet frykt og respekt.

Egenskaper Rediger

Mary lever virkelig opp til huset sitt. Favorittordene hennes går i ord sånn som "Grums" , "Avskum" og "Blodsvikere." Hun er en kald liten frøken som raskt rynker på den fornemme nesa si og slenger ut en velforumulert og beinhard kommentar om det er noe hun misliker ved en situasjon.Folk oppfatter henne som regel som hovmodig og frekk før de får sjansen til å bli kjent med henne. Hun tar godt i mot andre fra Smygard. Håsblåsinger og Griffinger avskyr hun som pesten, men kan til en viss grad tåle ravnkloinger. Når man får sjansen til å bryte gjennom den kalde fasaden hennes så får man seg en liten overraskelse. En sterk og selvstendig personlighet blandet med et kjærlig og omsorgsfullt vesen som utgjør en unik blanding som man lett blir glad i. Hun er snartenkt og intelligent og gjør nærmest alt for de hun elsker. Vennene hennes betyr mye for henne, og hun er alltid på utskikk etter nye. Hun er en ganske utavendt person som enkelt kan begynne å prate med deg uten forvarsel hvis hun er i humør.

Årene på Galtvort Rediger

I løpet av sitt femte år (høsten 2013) ble frøken Montez utnevnt til prefekt.

Tilfeldig wiki