FANDOM

                      "Din beste venn er din verste fiende."

180px-Maxitaxi.jpg
Maximillian Timothy DeLaSamus
Biografi
Kjønn

Mann

Født

17. oktober

Øyefarge

Mørk

Hårfarge

Svart

Blodstatus

Enhjørningshår og bjørk, 7, 6 tommer lang

Nasjonalitet

Ukjent

Bosted

Ukjent

Stavarm

Ukjent

Tryllestav

Ukjent

Familie
Lojalitet
  • Ingen
Hambuse

Ukjent

Skytsverge

Ukjent

Favorittfag

Ukjent

Titler
  • Ukjent
Annet
Ble medlem August 2011
Hus Smygard
Utdanning

3 år på St. Raslas Magiinstitutt for Defensiv Førskoleopplæring

7 år ved Galtvort høyere skole for hekseri og trolldom

Yrke

Detektiv

.

Maximillian Timothy DeLaSamus er en fullblods trollmann fra Assissi i Italia.Under sin tid som elev ved Galtvort høyere skole for hekseri og trolldom var han i huset Smygard.

Som person er Maximillian kjent for å være forsiktig, og er overskeptisk til alt og alle. Han har en stor ambisjon for etterforskning da hans livsmål er å bli detektiv.

Bakgrunn Rediger

Maximillian ble født i den italienske byen Assisi, der han bodde der med sine foreldre og sin fire år eldre bror, Samuel, i seks år. Da Samuel var klar for skolen flyttet hele familien til Missouri i USA, grunnet at foreldrene mente at skolene i Italia var i dårlig standard. Som åtteåring ble Maximillian sendt på "St. Raslas Magi-institutt for Defensiv Førskoleopplæring". Der fikk han grunnleggende opplæring defensive formler og moteliksirer, og interesserte seg raskt for dette.

Det var først i senere tid at Maximillian begynte på Galtvort høyere skole for hekseri og trolldom. Han var ikke helt tilfredsstilt med lærestilen på Sothsoup Magiakademi hvor broren gikk på skole. Ifølge han selv er Galtvort er et prakteksemplar på hvordan en god skole skal være og det støttet hans foreldre ham i, selv om de ikke ville at han skulle dra alene. Broren ble med, og gikk sine fire siste skoleår på Galtvort. Det var ikke enkelt å få tillatelse til å begynne ved Galtvort. Brødrenes foreldre måtte sende mange brev til Rektor Albus Humlesnurr før de ble gitt adgang på skolen, enda de allerede bodde i London.

Årene på Galtvort Rediger

Maximillian ble sett på som generelt flink i magi, og spesielt defensiv magi. Han gikk langt over det vanlige nivået i klassen, men det betyr ikke at han likete å gå rundt og vifte med staven for ingen ting. Maximillian er tok kun staven i bruk hvis nødvendig.

Staven hans ble karakterisert av Hr. Ollivander som en kraftig, men passiv stav, noe som beskriver Max's personlighet til punkt og prikke. Det eneste han synes er litt rart med staven er at den også fremhever et visst aspekt av svakhet. Max er nemlig superallergisk mot bjørk. Hvorfor i alle dager er da staven som valgte han en bjørkestav? Det er vel bare en del av stavens magi

Angående skolefagene er han av den typen som gjør det bra i de fagene han interesserer seg i.

Etterforskning Rediger

Maximillian bruker fritiden sin på etterforskning for å øve seg opp til detektivyrket som han skal inn i som voksen. Han etterforsker kun de individene han finner interessante, eller får gevinst for å etterforske. Det kan ta så kort som en dag til så lenge som en uke alt utifra hvor samarbeidsvillig etterforskningsobjektet er. Når et individ er renvasket, vil gitte person motta et diplom.

Cole-haan-briefcase-0908-lg-67928793
Max kjennetegnes som en som alltid med seg en svart stresskoffert. Lite er kjent om innholdet i kofferten, men Max påstår selv at den ikke inneholder noe mer suspekt enn innholdet i en ransel.

Maximillians fremste samarbeidspartner som detektiv, er James Darrell Edwards IV. De hadde et langvarig samarbeid under etterforskningen av Serritina Arakna.

Andre personer Max har etterforsket er Brock Cartridge, Erin Kelly og Nanette Chamberlain.

Maximillian

Tilfeldig wiki