FANDOM

http://img703.imageshack.us/img703/2359/spinpony.jpg
Mopee Missourio
Biografi
Kjønn

Kvinne

Født

30. november

Øyefarge

Blå

Hårfarge

Brun

Blodstatus

Fullblods

Tryllestav

Hår fra enhjørning

Family
Lojalitet
  • Vennene sine, uavhengig av hvilket standpunkt.
Hambuse

Ukjent

Skytsverge

Panter

Titler
  • Tidligere topptillitskvinne
  • Tidligere målmann på Smygards huslag
  • Tidligere knakker på Smygards huslag
Annet
Ble medlem Høsten 2006
Hus Smygard
Yrke

Jobber i Magidepartementet, i sektoren for magisk justis.

.

Mary Maxime Evangeline Mopee Missourio Wölfmogen (født 30. november i München, Tyskland) ble plassert i Smygard av valghatten. Utgått elev etter å ha fullført sin skolegang ved Galtvort. Kjært barn har mange kallenavn, de mest brukte kallenavnene hennes er kjent for å være Moppen, Mopp, Mopsi og Mopfe. Mopee som person er kjent for å være en med kraftige humørsvigninger. Det kan være vanskelig å forstå seg på henne, ettersom hun kan gå fra å være blid til irritert på null komma niks. Hun smiler relativt sjeldent, og ler heller ikke så mye, men det betyr ikke nødvendigvis at hun er i et dårlig humør. Hun er ambisiøs og rett og slett litt nerdete, og syns det er viktig å gjøre en god jobb for huset sitt. Hun tolerer ikke sabotering av husets poengsanking, og kjefter ofte på folk, også i sitt eget hus.

Tiden som Topptillitskvinne sitter fortsatt i henne, og hun kan derfor oppføre seg som en autoritetsperson, selv om hun ikke lenger er det. Hun vet at hun er smart, men tar det allikevel som en selvfølge at alle vet det samme som hun vet. Selv om hun ofte virker mer interessert i seg selv og skole, er vennene hennes viktigere enn alt annet. Hennes beste venner er Spinderella Wyster og Tari Almina Blocnear som hun har vært nær venn med siden de først møttes, og som hun ville ha gjort alt for selv om det ikke alltid virket slik. Hun er også i et slags firkløver med Allabaro McFord Dinner, Marion Bother og Pikey LaPuma.

Tiden på Galtvort Rediger

Som elev var Mopee meget pliktoppfyllende og forsøkte å være på godsiden til de fleste lærerne. Allikevel kom hun ikke særlig godt overens med Professor Kiste, som hun stadig sa seg uenig med i timene mye fordi hun mislikte lærerstilen hans, eller Professor Uffert, som er den eneste læreren som noen gang ga henne arrest. Til tross for dette gikk hun ut av skolen med toppkarakterer.

Mopee var topptillitskvinne for Smygard, en oppgave hun tok meget seriøst. Dette kunne til tider føre til problemer, da hun hadde flere venner som ikke var spesielt opptatte av regler. Vennene hennes derimot syntes selvfølgelig at dette var rasende festlig, siden det satte Mopee i en noe vanskelig situasjon.

Etter Galtvort Rediger

2cnyq7a.png

Når Mopee ble ferdig på skolen visste hun allerede hva hun skulle bli, jobbe i Magidepartementet innenfor Magisk Justis. Dette klarte Mopee, og hun ble meget respektert for sine raske og kloke avgjørelser. Hun overlevde slaget ved Galtvort, men slet i ettertid med minnene om flere av hennes døde venner, spesielt siden hun hadde venner på begge sider, og hvorav noen av dem tok livet av hverandre. Selv om hun klarte å komme seg inn i Magidepartementet var det ikke bare-bare, siden noen mente hun var på feil side under slaget, på grunn av noen "tvilsomme" venner hun hadde. Ikke at hun noensinne var mindre glad i dem av den grunn. Mistankene om at hun var på "feil" side under slaget var heller ikke sanne, siden hun aldri tok noe standpunkt. Hun deltok for å beskytte vennene sine, uavhengig av hvilken side de stod på.

Tilfeldig wiki