FANDOM

img.jpg
Nathaira Magaidh MacCeallaich
Biografi
Kjønn

Kvinne

Født

Nathaira Magaidh MacCeallaich
24.12.1978 (17 år)
Eynsford, England

Øyefarge

Lyseblå

Hårfarge

Beksort

Blodstatus

Gompefødt

Nasjonalitet

Britisk

Bosted

London, England

Stavarm

Venstre

Tryllestav

Selje, 11½", sprø, kjerne av griffklo

Familie
  • Caitriona Eilidh MacCeallaich (mor)
  • Gregory 'Greg' Emmerson (far)
  • Cailean Doire MacCeallaich (bror)
Lojalitet
  • Smygard
  • Seg selv
  • Magiministeren
  • Magidepartementet
  • Autoriteter
Hambuse

Seg selv, alene og forlatt

Skytsverge

Grevling

Amortentia

Kanelboller, regn, hjemmelaget karamell, høy, ulmende tre

Favorittfag

Astronomi

Titler
  • Elev ved Galtvort Høyere Skole for Hekseri og Trolldom
Annet
Ble medlem 2011
Hus Smygard
Språk
  • Engelsk (morsmål)
  • Fransk (sidemål på gompeskolen; gebrokkent)
Utdanning Ingen videre utdanning foreløpig
Valgfag
  • Oldruner
  • Aritmantikk
  • Alkymi
Yrke
  • Praktikant ved Avdeling for Magisk Justis i Magidepartementet
  • Deltidsansatt som servitør for Florian Funkels isenkrem i sommerhalvåret
.

Nathaira Magaidh MacCeallaich (født 24. desember 1978 i Eynsford, England) er en gompefødt heks plassert i huset Smygard av Valghatten ved Galtvort Høyere Skole for Hekseri og Trolldom. Hun er i skrivende stund i gang med sitt sjuende og siste år ved skolen, og er også ansatt som praktikant ved Avdeling for Magisk Justis i Magidepartementet på fritiden.

PersonlighetRediger

Vennlig, åpen, pratsom, hjelpsom, har en god dose med selvinnsikt (skjønt i enkelte situasjoner strever hun med å se sine egne feil -- som oftest i sinne eller i en krangel), organisert, ekstremt målrettet, ryddig, spontan. Naiv, bråsint, fryktelig falsk om usikker, ikke flink til å lese mennesker, lett å fyre opp, tenker ikke skikkelig om hun er sint. Dessuten ganske kjent for å komme med tomme trusler i sinne, gjerne om vold, og en til tider imponerende hypokritisk atferd. Nathaira er den gompefødte jenta som så gjerne vil leve opp til ryktet som smygarding, vise at hun er verdt noe og at hun kan noe hun også, men gjør det på helt feil måte. Innerst inne er hun ganske grei, men de syke idealene hun har satt for seg og som hun tror man må følge for å høre til i huset, kommer i veien.

AnnetRediger

  • Navnet hennes uttales 'næ-THAI-rah mæggi mækk-ELLEG'. Nathaira og Magaidh (og forsåvidt MacCeallaich også, dog det har ingen kjent betydning) er begge skotsk-gæliske navn og betyr henholdsvis 'slange' og 'perle'.
  • Magaidh, mellomnavnet hennes, er den skotsk-gæliske varianten av Maggie, som er avledet av kvinnenavnet Margaret. Margaret var navnet til Nathairas oldemor, som hun da på en nokså snedig måte er blitt oppkalt etter.
  • Nathaira, og broen hennes like så, har morens etternavn, MacCeallaich. Det er et meget sjeldent etternavn, og av den grunn mente Caitriona mente at det var langt mer verdt å føre videre enn sin manns nokså vanlige Emmerson. Etter en liten utblåsning måtte han motvillig også si seg enig.
  • Nathaira er oppdratt på et stutteri, noe som har ført til en av hennes største lidenskaper i livet: hest. Hun er veldig aktiv i både det gompiske og magiske sprangridningsmiljøet, og har selv en hest kalt Epona som bor hjemme med foreldrene hennes.

Tilfeldig wiki