FANDOM

http://i1197.photobucket.com/albums/aa429/fluxhunter/Galtvortskolen/939f7a4b-b568-466a-8ade-277d20f6d64e.jpg
Nebellied Aderlass
Biografi
Kjønn

Kvinne

Født

13. januar

Bosted

Berlin, Tyskland

Øyefarge

Lilla-aktig blå

Hårfarge

Rødbrun med én hvit stripe

Nasjonalitet

Opprinnelig Skotsk

Stavarm

Høyre

Blodstatus

Fullblods

Tryllestav

ukjent

Familie
  • Corvus Oberon Aderlass (adoptivfar)
  • Elysia Morgenstern (adoptivmor)
  • Damien Morgenstern Aderlass (bror)
  • Maeghan MacGregor (tvillingsøster)
  • Selene Whitlock (biologisk mor)
  • Dougal MacGregor (biologisk far)
  • Sorcha MacGregor (søster)
  • Gaisteag MacGregor (søster)
Lojalitet
  • Humlesnurr
Hambuse

Faren hennes død

Skytsverge

Villsvin

Favorittfag

Astronomi

Titler
  • Fräulein
Annet
Ble medlem 2009
Hus Håsblås
Utdanning Rakk ikke å fullføre skolen
Yrke

Ingen

.

Nebellied Ariadne Morgenstern Aderlass var en engelsk-tysk heks som hørte til i Håsblås.

Bakgrunn

Av uvisse grunner, så ble Nebel adoptert bort, men foreldrene beholdt tvillingsøsteren Maeghan. Ingen av dem har noen gang fått vite hvorfor, men etter noen år med krangling over deres forskjeller, så ble de venner, og gikk godt overens. De ble til og med glad i hverandre.

Nebel vokste opp med adoptivfamilien sin i Berlin i Tyskland, og hun ser på seg selv som tysk, men da hun ble 11 og skulle begynne på magiskole, så ønsket foreldrene at hun skulle gå på Galtvort. Hun aksepterte dette, hun hadde ett stort ønske om å besøke Storbrittania selv, og det var ikke før hun snublet over Maeghan som jo så helt ut som seg selv, at hun fikk vite at hun egentlig var skotsk, og det var derfor foreldrene ville at hun skulle tilnærmes britisk kultur.

Broren hennes Damien Hyginus som hun også var enormt glad i og så opp til, gikk på Durmstrang alle årene sine, og lever i beste velgående som apoteker i en magisk landsby i Tyskland.

Moren deres ble tatt til fange og drept av dødsetere da Nebel gikk i 3. klasse, fordi hun var svartspaner, og Nebel savnet henne voldsomt, da hun hadde alle intensjoner om å bli akkurat som henne. Hun hadde dog ett veldig godt forhold til faren også, som også var svartspaner for det tyske Magidepartementet. Hennes største frykt var å miste ham også.

Personlighet og egenskaper

Nebel var en glad person. Hun var optimistisk og prøvde til en hver tid å se ting fra den lyse siden. Hun var alikevel ikke krampeaktig positiv, hun innså at noen ganger går jo ting på tverke. Hun ville heller ikke at folk skulle synes hun var slitsom, så hun tonet ned oppspiltheten sin rundt folk hun ikke kjente så godt.

Hun var en god lytter, og engasjerte seg stort for å hjelpe folk. Hun snakket ofte som en foss, men kunne også ofte være i det stille, ettertenksomme hjørnet. Hun kunne da oppfattes som vanskelig å oppnå kontakt med. Hun hadde antakelig mer oppi hodet sitt som aldri fikk komme ut, både av idéer og bekymringer.

På Galtvort

Nebel var en ivrig elev som kunne fatte interesse for de fleste fag. Om hun slet med noe, så nektet hun å la dette stå i veien for at hun skulle klare noe eller nå sine mål, og etter hvert gjorde hun det bedre. Hun var spesielt glad i astronomi, selv om dette ikke var i nærheten av hva hun hadde planer om å arbeide med. Hun var enkelt og greit fascinert av stjerner og planeter.

Det faget hun strebet mest for å gjøre det godt i var Forsvar Mot Svartekunster, da hun gikk inn for å bli svartspaner etter at hun var ferdig på skolen.

Venner og kjærlighet

Nebel var den type person som hadde mange bekjente, men få venner. Tvillingsøsteren og broren var de som sto henne nærmest, men hun gikk godt overens med de fleste hun møtte. Hun hadde en åpen og ærlig personlighet, og brydde seg ikke om rykter eller stereotyper.

Da hun gikk i fjerde klasse forelsket hun seg i en av vennene til Maeghan, Tristan Shivaz, og disse følelsene var gjensidige, men de var venner i flere år før de fant ut hvordan de følte det. De ble til slutt kjærester, og dette varte livet ut.

Dessverre var ikke livet til Nebel spesielt langt. Før hun rakk å fullføre skolen, så ble hun offer for en dødsvåde fra Anchalott Asimka som senere viste seg å skulle være ment for Maeghan, da Anchalott bar nag til henne for at hun ikke gikk den samme veien som henne og ble dødseter.

Tristan slo seg sammen med Maeghan og hennes forlovede, Devon James, og det er fortsatt uvisst hvor de er i verden, men i følge sikre kilder, så er de fortsatt i live alle tre.

Tilfeldig wiki