FANDOM

Nierra Desiree Pedge (født 19. januar, i England, Scarborough) ble plassert i smygard og er en fullblods elev ved galtvort høyere skole for hekseri og trolldom. Enebarn, og eier tryllestaven Eik, seksten tommer lang. Er for tiden singel, britisk nasjonalitet. Hennes første venn er kjent for å være Zelma Harly.

Helt fra Nierra ble født så har hun hatt en grønn liten flekk på øyet. Ingen skjønte hva det var, så de trodde det måtte være noe medfødt. Men etter hvert som årene gikk, så forsvant merkelig nok denne flekken. Foreldrene ble litt bekymret for henne, og sendte henne til et hospital av noe slag. De sa at det var en unødvendig visitt.. Men heldigvis så er hun oppdratt til å være en Smygarding, som ikke er frekk. Men hun er veldig bortskjemt, og hun har ordene på plass, og hun vet alltid hva hun skal si til hvilken tid. Så det kan være vanskelig å målbinde henne. Foreldrene jobber veldig mye, og det gjorde at Nie måtte greie seg selv i ukedagene før hun begynte på Galtvort. Bare i de første leveårene sine hadde de en husnisse, Kokos, som brukte å ta godt vare på henne. Familien hennes er rike, og hun får alt hun peker på. Kokos var hennes eneste venn, før hun ble kjent med naboene de hadde. Der ble hun rett og slett en «prinsesse på haugen». Alle guttene svermet rundt henne og forgudet henne. Da hun fikk brevet fra Galtvort, så tok hun det som en selvfølge. Hun fikk seg en egen stav, en katt ved navn Nala.

Personlighet og egenskaper Rediger

Nierra er sjenert i starten, hver gang hun møter folk. Hun kan virke nokså bedrevitende om du ikke kjenner henne, og det er fordi hun er enebarn, og prøver alltid å roe ned situasjoner. Nierra hater stress. Om det er en stressende situasjon rundt henne en gang, så kan hun finne på å bare gå bort fra det. Hun er ganske så empatisk om hun går inn for det, og noen gang er hun bare sympatisk. Nie er den ansvarsfulle Smygardingen. Hun liker å ha kontroll over ting, og gjerne vite forskjellige situasjoner fra andre, så hun har kontroll der også. Helt fra Nierra var liten, så har hun alltid likt å rydde på rommet sitt. I motsetning til andre Smygardinger. Faktisk, så liker hun orden. Grunnen til at hun kom i Smygard, var nok fordi at begge foreldrene hennes er fullblods og tidligere Smygardinger. Hun er enebarn også. Og det er resultatet i at hun alltid får gjøre ting på sin egen måte. Nierra kan virke veldig søt og snill, men hun er tvers igjennom slem mot folk om hun mener du er lite verdt i forhold til henne selv. Pass på så du ikke blir et mobbeoffer. Og hun liker å gi folk et galt førsteinntrykk. Ikke døm boken ved omslaget

Utseende og stil Rediger

Nierras ansikt er lik Miley Cyrus sitt ansikt. Nesa er søt og liten med små fregner som nesten ike vises. Hun bruker å dekke fregnene til med sminke når sminkeårene kommer til syne. Nierras øyne er brune og blanke. Størrelsen er symmetrisk med lik linje av resten av ansiktet. Hun bruker et tynt lag med mascara for å ikke virke unaturlig. Nierras munn er rød som roser, litt fyldige, men likevel ikke tykk. Kinnene hennes er derimot med en søt rosafarger, som blir dempet med årenene.

Kjærlighet og vennskap Rediger

Gutter er kjent for å være livet til Nierra. Hun blir lett sjarmert, men er ikke dum og lettlurt. Hun har aldri kysset før. Derfor så er hun veldig sjenert, og reservert når det gjelder det. Og jo lengre hun venter med å kysse, jo verre blir det for henne. Men det har hun ikke innsett enda. De forholdene Nie har hatt med andre folk, er bare sånn «barnehage» opplegg. Og mange har spurt henne om sjangs. Hun velger bare de beste, mener hun. Men de har bare vart i noen dager, fordi hun mener at de var noen drittsekker alle sammen. Så helt fersk i et forhold er hun nok ikke, men hun er heller ikke den som har utviklet så mye følelser med dem. Og skulle hun en gang bli forelsket, så må motparten være nokså spesiell. Hos gutter er hun flørtende og ikke en bitch. Men riktig nok så liker hun oppmerksomhet.

Zelma Harly er hennes bestevenn, så og si den første vennen Nie har fått, som hun da er skikkelig fornøyd med. De er begge to veldig søte, og de liker ikke at noen er søtere enn dem selv. Derfor er de to nesten som identiske tvillinger. De er begge Smygard, og det er ingenting som slår dem i noen ting. Ikke engang skolen. De jobber så hardt de klarer i å være best i alt, og søtest på hele skolen. Allerede etter bare noen minutter, skjønte Nierra at hun kunne stole på den søteste Zelma.

Sammendrag sjuendeklasseRediger

Nierra er ikke ei jente man tuller med. Hun er frekk som de fleste i hennes hus, men hun er og tenker som regel menneskelig. Hun hater at folk holder på med håret hennes, for det er hellig. Elever som er frekke og uoppdragne liker hun ikke, siden hun hater at de er slik. Selv er hun veldig selvopptatt og hun setter bestandig seg selv i fokus. Hun forteller ikke mye om seg selv, men hun snakker gjerne om andre og er veldig glad i baksnakking. Nierra har noen få svakheter, nemlig kjekke gutter som gir henne oppmerksomhet. Nierra våder nesten aldri noen, for hun bruker makt og ord mot alle hun ikke liker. Hun er sterk i formler og eliksirer, men hun liker ikke å misbruke det på noen simple folk som ikke er verdt tiden hennes. Nie er den søteste i klassen, men definitivt en av de slemmeste man kan havne i kamp med. Hun hater barn, elsker te og gutter. Nie kan være dyster.

Referanser Rediger

http://www.galtvortskolen.net/?side=profiles&id=31380
Redige2222rt.jpg

Tilfeldig wiki