FANDOM

Olivia Violette Corhintose (født 14. februar) er en fullblods heks, plassert i Griffing ved Galtvort høyere skole for hekseri og trolldom.

BakgrunnRediger

For å plassere Olivia i et nøtteskall kan man kanskje si at hun er en blanding av forskjellige disneyprinsesser. Snill mot alle, modig, barmhjertig og pliktoppfyllende. En komplett idiot som ikke vet ha som er best for henne selv kan man vel også si. Hun er alt for omtenksom til at det kan være sunt, og ville satt selv en halvdød ekkel gatekatts behov foran sine egne. Skolesmart er hun, og jobber flittig for å få gode karakterer, men sosialt er hun dum som et brød. Skjønner aldri hva folk mener når de er sarkastiske, lar seg alltid lure med på hva det nå skal være, og nekter å tro noe vondt om noen, helt til det motsatte er bevist. Vanligvis er hun veldig forsiktig, men om noen hun bryr seg om er i trøbbel kaster hun seg hodestups i hva som helst, uten å ofre det så mye som en tanke for å hjelpe dem, hvilket sier noe om at hun er vel plassert i Griffing. Motet er der, det er bare ikke alltid at det synes. Olivia vokste opp i Worcestershire sammen med moren, faren og de ett år eldre tvillingbrødrene Declan Corhintose og Mason Corhintose. En gang hadde hun en søster også, men hvordan hun døde er en helt annen fortelling. Det eneste som skal være sagt om den saken er at Olivia ikke var tilstede da det skjedde, så nei, hun kan ikke se dystraler. Familien er fullblods, og de fleste i slekta har, som Declan, vært Ravnkloinger. Ikke at Olivia er flokkens svarte får av den grunn, at hun er Griffing gjør ikke at foreldrene er mindre glade i henne. Enda de kanskje var litt skuffet til å begynne med har de vent seg til det med tiden.

KjærlighetRediger

Olivia går som de fleste jenter rundt og drømmer om en "prince charming". Han har ikke vist nesa si enda, til hennes skuffelse, men hun har likevel et ekstra godt øye for enkelte gutter på skolen. Det hender noen har et godt øye til henne også, for hun har noen ganske pene trekk, Lange slanke pianofingre, et sjarmerende smil som nesten alltid er plantet på leppene, og et lite glimt i øynene. Dessverre er hun helt patetisk, og skjønner ikke at en gutt er interessert før hun bokstavelig talt får det inn med teskje. Flørting forstår hun ikke i det hele tatt. Mange vil kanskje si at hun flørter en hel masse med absolutt alle, alltid, men sannheten er at hun ikke tenker over at ting hun sier/gjør kan bli oppfattet som flørting i det hele tatt.

AnnetRediger

ReferanserRediger

Tilfeldig wiki