FANDOM

Skjermbilde 2013-08-31 kl. 21.23.28.png
Olivia knopp
Biografi
Kjønn

Jente

Født

Ukjent

Øyefarge

Mørkeblå 

Hårfarge

Mørkebrunt

Blodstatus

ukjent

Tryllestav

ukjent

Familie
Hambuse

Ukjent

Skytsverge

Ukjent

Titler
  • Vanlig elev
Annet
Ble medlem Sett inn tekst her
Hus Ravnklo
Yrke

Student

.

Olivia Knopp er en tidligere utheksaminert elev ved galtvort høyere skole for hekseri og trolldom. Hun ble plassert i ravnklo og er blant annet. kjent for sine mange krøller. En av de som var misunnelig på Knopps krøller er dødseteren Pikey LaPuma.

Familie og historie Rediger

Bestemoren til Olivia heter Rosemary Riverson, og hun og Oliva skal visstnok ha et godt forhold til hverandre. Olivia bruker å sende henne ugler hver dag fra Galtvort.

Personlighet og Egenskaper Rediger

Personligheten til Olivia har forandret seg med årene. I begynnelsen av skoleårene var hun kjent som en beskjeden, redd og stille jente. Når tiden gikk og hun ble mer trygg forandret det hele seg. Hun fikk det lettere med å få seg venner og er ikke lengre redd for å si sin egen mening. Hun har med andre ord klart å bryte en bariere, selv om hun forsatt kan være noe skeptisk til fremmede og forsatt er livredd utvalgte personer. Olivia er ellers en typisk jentunge. Hun er både søt, glad og hyper, men kan og være både oppfinnsom, sjenert, livlig, sta, sint og tullete. Mot Professor Uffert er hun kjent for å være noe smiskete. De som kjenner Olivia best vet at hun sjelden viser alle siden av seg selv. For de fleste er hun den lille, lykkelige og barnslige jenta. Hun har store humørsvingninger og kan lett hoppe rundt lykkelig i det ene øyeblikket, for så å gråte hysterisk i det andre. Det kan til tider være slitsom for de andre. Olivia har og en tendens til å være noe frekk og sarkastisk, men bare hvis hun er i det rette humøret. Som regel er hun glad og snill. Kjent for å være lettskremt.

Fysisk Utseende Rediger

Oliva er kjent for sitt lange, mørkebrune som krøller seg i korketrekkere rundt ørene hennes og på ryggen. Hun retter det ofte. Panneluggen er litt som magi, så det er derfor hun av og til har en blå stripe i den. Øynene hennes er store, klare og mørkeblå med små svarte vipper og øyebryn. Helt innerst ved pupillen på hvert øye ligger det en liten gulgrønn ring, og den kan man ikke se med mindre det er ganske lyst og itillegg står nært. Hodet til Olivia får henne til å virke barnslig. Det er hjerteformet med en spiss hake. Munnen er kjent for å være liten og bred. Olivia er ganske høy for alderen. Noe kraftig, men på ingen måte rund. Tidlig utviklet.

Olivia knopp klesstil.png
Olivias klesstil er svært kreativ og hun lager som oftest det meste selv. Den kan minne om en mild decora og/eller lolita. Du ser henne ofte med skjørt, men de rekker henne alltid over kneet. Skjørtene hennes er aldri så korte at det er vulgært. Oliva er og kjent for å ha mange lapper på klærne sine fordi hun reparerer og syr ofte gamle klær istedenfor å kjøpe nytt. Nesten ingen av klærne hennes er slik når de ble kjøpt. Det hun ofte er kjent for å gjøre er å farge, tegne med tekstilfaste stifter og klippe i klærne. Ofte er det sydd på perler, tyll, paljetter, fargerike knapper, bånd, og sløyfer. Som regel i fargene rosa, blå eller gul. 

Skoleuniformen synes hun er kjedelig. Hun har så smått prøvd å gjøre den litt morsommere. Helt nederst på skjørtet er det festet litt rosa båd og paljetter. Strømpene som er i ravnklofarger er det også mange små lapper med blomstermøster på. Slipser er farget i en litt lysere blåfarge, samt festet med små glassperler. Alle knappene er også byttet ut med noen andre i ulike farger, størrelser og fasonger.

Oliva har bare et hull i det ene øret, og bruker små søte øredopper. I pannen har hun Dwarniel Wesenberg sin autograf og den kommer hun nok aldri til å vaske vekk. I tillegg er hele armen full av skriblerier fra Anchalott Asimka.

Oliva knopp 1.png

Referanser Rediger

www.galtvortskolen.net  Photobucket.com - Photobucket.com - Olivia Knopp Informasjon

Tilfeldig wiki