FANDOM

35a13z6.jpg
Olivia Wera Embrini
Biografi
Kjønn

Kvinne

Født

27. juni

Bosted

England

Øyefarge

Mørk

Hårfarge

Svart

Nasjonalitet

Italiensk

Stavarm

Ukjent

Blodstadus

Fullblods

Tryllestav

ukjent

Familie
Lojalitet
Hambuse

Å se noen dø, ofte utarter den seg som moren hennes som faller om og dør 

Skytsverge

Snøleopard

Titler
  • Elev
Annet
Ble medlem

Juli 2007

Hus Ravnklo
Utdanning Galtvort
Yrke

Student

.

Olivia Wera Embrini (født 27. juni i Roma, Italia) er en engelsk og italiensk fullblods heks som ble plassert i ravnklo ved galtvort høyere skole for hekseri og trolldom.

I et forhold med Kapret av Will Jacob Ging Turnstille.

Når det gjelder fobier lider Olivia av Nekrofobi, altså har hun fobi mot å se lik. Dette stammer fra da hun så sin bestevenn dø som femåring. Hun og venninen kom i duell med to tolvåringer, og de kunne ikke nok magi til og forsvare seg. Venninen hennes døde, og siden da har hun hatt angst for og se lik. Hun har også en veldig svak form for Klaustrofobi altså angst for og være i trange, små rom, som stammer fra samme episode, da de to tolvåringene stengte Olivia inne i et mørk, innelukket rom etter og tatt livet av venninen. Dette er en episode som Olivia aldri snakker om, og som hun fått hjelp til og komme over etter hvert.

Familiebakgrunn Rediger

Olivia har en ganske stor familie. Hun har hele fire søsken tilsammen, og de bor i en svær villa i London. I tillegg har hun tre andre slektinger på Galtvort, Marissa Appliw (kusine) i Ravnklo, Cleo Appliw (kusine) i Ravnklo, og Lysander Hannes (fetter) i Griffing. Olivias Tvillingsøster heter Sofia Embrini og er da selfølgelig også 15 år. De er toeggede, og de både ganske ulike og ganske like på forskjellige punkter. Sofia går i Håsblås.Storesøsteren hennes heter Anabelle Zara Embrini og er 19 år gammel. Hun er ferdig med Galtvort, og studerer til å jobbe på Magi Hospitalet. Lillesøsteren hennes heter Bluebell Embrini. Bluebell er ti år gammel, og foreldrene gjetter på at hun kommer i Ravnklo når hun begjynner på Galtvort.

Hennes foreldre og søsknene Jonathan og Anabelle var på besøk hos besteforeldrene, siden moren er født og oppvokst der. Så ble altså lille Olivia født, og hun var nummer tre i søskenflokken. Fire dager etter fødselen dro familien Embrini hjem til huset deres i London, nærmere bestemt Clay Hill. Familien Embrini er en rik familie, så de eier en gammel, men nyoppuset villa med stor hage. Olivia hadde stort settt en lykkelig barndom. Da Olivia var åtte år gammel, og storesøsteren var tolv, rømte Annabelle hjemmenfra til onkelen og tanten som bor på en gård, litt utenfor London. Dette var en vanskelig periode, fordi Annabelle nektet å komme tilbake, og foreldrene ble derprimerte og triste. Heldigvis ordnet alt seg til slutt. Olivia er nok litt bortskjemt, og foreldrene gikk veldig ofte på store selskaper, med ball og lignende (og gjør det enna). Familien hennes ble, og blir fortsatt regnet som en skikkelig, britisk og normal familie. Det er ikke akuratt noe veldig spesielt, men jo, Embrini har litt status i London.

Egenskaper Rediger

Olivia er kjent som en som vil til alle tider være hjelpsom. Hun holder ikke ut og se at andre har det vondt, rett og slett. Olivia er lojal, hun svikter ikke vennene sine for noe, og hun kan virkelig bli rasende hvis noen frekke mot vennene sine. Hvis noen har såret henne skikkelig, bitcher hun dem helt, slik at de også skal bli såret. Hun kan sende dem bitcy blikk, og være skikkelig utspekulet. Men om det går så langt, er det fordi du selv har såret Olivia veldig. Hun prøver å glemme dem, og hun stoler aldri på dem igjen hvis det er skikkelig ille. Men hun er også myk og følsom. Olivia viser det ikke for alle, men når hun blir såret, går det veldig hardt innpå henne. Dette betyr at hun tar lett til seg ting, hun blir fort glad og fort lei seg. Olivia kan enkelte ganger virke litt forsiktig, hun er ikke slik at hun alltid er oppatt av å tøffe seg, eller være frampå. Men hun er heller ikke sjenert, langt ifra. Bare ikke den mest høylytte jenta du finner. Og hun ser heller ikke på seg selv som særlig modig. Olivia er veldig oppegående og inteligent, noe som kansje er innlysende siden hun går i Ravnklo. Hun gir råd hele tiden til andre, hun er en perfekt lytter, og hun setter seg veldig lett inn i andres situasjoner og følesler. I tilegg er Olivia til tider irreterende sta, men det vises best foran gode venner og familie. Olivia er ikke tålmodig. Hvis hun ikke få ting til, blir hun gretten. Olivia liker ikke å vente.

Hun er også veldig nyssgjerrig, hun elsker å lære nye ting, både om ting og når det gjelder folk . Selv om Olivia er en ravnkloing, betyr nok ikke skole alt for henne. Venner og familie kommer foran. Hun har nesten alltid godt humør, og hun gjør sitt beste for at vennene sine og de rundt henne også skal ha det. Olivia er en godtegal person. Hun elsker alle slags mulig godteri, spesielt kjærlighet på pinne. Du kan ofte se henne men en i munnen. Olivia holder på med så mye på fritiden, at hun trener da fra seg alt godteriet. Olivia hater nemelig å være alene. Hun føler seg ensom og fortlatt, så hun er alltid sammen andre om mulig. Noen særtrekk med Olivia er at hun nesten alltid har en kjærlighet på pinne i munnen, hun har en forkjærlighet for ugler, og hun designer klær i en notisbok på fritiden.

Tiden på Galtvort Rediger

Olivias lojalitet er kjent å ligge hos Humlesnurrlegionen og Husnissenes Internasjonale Kampkoalisjon. Ellers så er Olivia stolt ravnkloing, så det sier vel seg selv at hun ikke akuratt er den jenta som driter i skolearbeidet. Olivia er veldig hardt arbeidene, pliktoppfylende og ønsker å gjøre det bra innenfor skolearbeid. Hun tar lekser og prøver seriøst, og gjør stort sett alltid sitt beste. For Olivia var det veldig vondt og flaut å stryke på heksamenen i 1.klasse. Dette gjorde at Olivia jo henger ett år etter. Grunnen til at hun strøk vet hun ikke helt, men hun har bestemt seg for at det aldri skal skje igjen. Til tross for at skolearbeid er viktig, setter hun venner og familie foran. Hun sørger for å få gjort leksene tidlig på dagen, slik at hun alltid har masse tid til andre ting.

Olivia har et talent innen eliksirer, noe hun har arvet etter moren. Hun hater Professor Slur, men eliksirer er egentlig ganske gøy. Ellers liker hun godt Astronomi. Om kveldene pleier Olivia og sitte i sengen sin og lese om universet, og hun synes det er utrolig intresant. Olivia er også Professor Pirrevimps yndling innen formler, noe hun er litt stolt av, uten og gjøre for mye ut av det. Urtologi er et av hennes yndlings fag også, synes hun læreren er kjempe grei, og flink og undervise. Forsvar mot Svartekunster er midt immelom. Hatfag er vel Transfigurasjon. Hun får det greit til, men det er utrolig kjedelig. Magihistorie er hun i elendig, hun kan bare ikke fordra det. Olivia har helt siden hun var liten, drømt om og bli kaptein på rumpeldunklaget. Hennes storesøster Annabelle Thorn, var kaptein i sitt sjette år på Galtvort. Olivia har alltid sett på henne som et forbilde, skolearbeid. Både innen og rumpeldunk. Olivia har flere ganger sendt en søknad om plass på Ravnklos lag. Men hun har desverre begynt å gi opp den drømmen.

Bekjentskap Rediger

Olivia elsker vennene sine. Noen ganger åpner hun seg veldig lett, andre ganger ikke. Det kommer annpå førsteintrykket, men når Olivia blir kjent med deg, åpner hun seg gjerne. Som venn er hun trofast, og forståelsesfull. Hun er den beste vennen du kan få, hun stiller alltid opp for deg. Olivia har en del venner, både gutter og jenter. Som en venn av henne, kan du være helt sikker på at hun aldri vil svikte deg, og du kan stole på henne. Det er til slutt tre personer som er verdt og nevne, Stephanie Larcita, Shayla Millie Johnson og Dina Reenia. Noen andre personer Olivia er veldig glad i er Will. J. Turnstille, Samantha Grace, og navnesøsteren Olivia M. May.

Olivia har hatt tre seriøse forhold, som hun nå har lagt bak seg. Hun ser bare på to av dem som troverdige, fordi en at dem var veldig rotete og komplisert. Hun har også opplevd utroskap og hun har også opplevd å bli brukt av en gutt en gang, og prøver hardt å glemme det. Når Olivia først er blitt sammen med noen, er hun hodestups og ugjennkalleing forelsket i den personen, og hun kan aldri finne på og være utro. Olivia blir jo lett betatt av gutter, men den personen hun er sammen med betyr alt for henne, og hvis hun småflørter med noen andre betyr det ingenting overhodet. Hun er trofast og vil gjøre alt for å glede gutten hun er sammen med. Olivia åpner seg for kjæresten, å ønsker å være forståelseull og gavmild. Hennes største frykt er å bli brukt og at gutten er utro, som Olivia desverre har opplevd før. Da har hun kjærlighetsorg i flere uker, og hun glemmer nok aldri den personen som gjorde det

Tilfeldig wiki