FANDOM

180px-Klklk.png
Ovedia Nieve Belmonte Eichel 
Biografi
Kjønn

Jente

Født

7. februar

Øyefarge

Brun/mørk

Hårfarge

Mørkebrun

Blodstatus

Fullblods

Annet
Ble medlem Foreløpig ukjent
Hus Smygard
Utdanning Galtvort
Yrke

Student

.

Ovedia Nieve Belmonte Eichel (7. februar i Buckhurst Hill, England) ble plassert i Smygard av valghatten, hvor hun for tiden er en fullblodselev ved Galtvort høyere skole for hekseri og trolldom. Datter av tidligere elev Odelia Mackenzie Belmonte. I slekt med halvsøster og nåværende elev Nerina Cherene McGillicuddy som og regnes som en av hennes nærmeste venner.

Personlighet og egenskaper Rediger

Hun er kontrollerende og paranoid. Kan kreve for mye av deg. Mystisk og manipulerende hvor hun foretrekker å virke dominant for å skaffe seg umiddelbar respekt. Liker å ha makt og lurer deg lett rundt lillefingeren. Tøff jente, hvor humøret hennes skiftes raskt.

Stjernetegnet hennes er vannmannen, hvilket beskriver henne ganske godt. Ovedia er uavhengig og intellektuel. Smart, da hun tenker før hun handler. Kan godt komme med de mest spydige kommentarer. Ovedia ser opp til mennesker med kvalitet. Har du ikke noe å gi, så gidder hun heller ikke å bruke tid på deg, da du ikke er verdt det. Hun velger vennene sine med omhu.

Humoren hennes er stadig på topp. Hun liker veldig godt å finne på nye morsomheter, og det er spesielt i klasserommene. Gjøre en rampestrek på Minerva McSnurp er alltid moro. Som venninne er Ovedia lunefull. Du kan godt tro hun er til å stole på, men vær ikke for sikker. Blir hun venn med deg, så er det pga fordelene. Noen unntak er det, men det er de ytterst få som vinner hennes tillit. Ikke forvent deg noe som helst av henne. Ovedia gjør som hun selv vil, og slik vil det alltid være.