FANDOM

Tegne0101.jpg
Razak Typhon
Biografi
Kjønn

Mann

Født

10. november

Øyefarge

Grønn

Hårfarge

Lyst brunt

Blodstatus

Halvblods

Tryllestav

Eik og enhjørningshår, 14,5" lang, myk som en pisk

Familie
Lojalitet
Hambuse

En belgisk blå

Skytsverge

Blårev

Titler
  • Ingen
Annet
Ble medlem August 2010
Hus Ravnklo
Utdanning 7 år ved Galtvort Høyere Skole for Hekseri og Strolldom
Yrke

Student

.

Razak Typhon (født 10. november) er en elev ved galtvort høyere skole for hekseri og trolldom. Han ble plassert i ravnklo og er kjent som en av skolens mest praktfulle elever da han alltid har fulgt med i timene, bidro stort til et godt studiemiljø og punktlig med både oppmøte og lekser.

Karakterene hans var også gode, spesielt i Transfigurasjon, der S-ene bare rullet inn. Han var bedre teoretisk enn praktisk, men kjennte staven sin inn og ut og var flink i duellsituasjon. Staven hans hadde ikke noe definert skaft, og er dermed 14,5" lang. Den bestod av eik, og hadde en kjerne av enhjørningshår. Ollivander beskrev den som ekstraordinært myk.

Typhon er kjent som en som har hatt stor respekt for professorne, spesielt Professor McSnurp - en som han regner som en av de beste heksene i vår moderne tid. Det er Professor McSnurp som er hans forbilde.

Familien til Razak hadde fire medlemmer. Disse var han selv, moren hans, Elisabeth og lillesøstera hans, Zakura. Faren til Razak, ektemannen til Elisabeth, mistet livet da han frontkolliderte med bil for omtrent et år. Razak ble etter dette i stor grad selvstendig og fungerte mer som en verge enn en bror for Zakura, som knapt var tre år gammel.

I og med at han var et menneske, eide han et menneskelig utseende. Han var definitivt humanoid av form, med to av både armer, bein, øyne og ører. Beina stakk ut under kroppen, og armene vokste ut ved skuldrene. Hodet lå midt mellom skuldrene, på toppen av halsen, som lå på toppen av kroppen igjen. Ut av hodet stakk, i tillegg til ører, en nese og hårstrå. 

Tilfeldig wiki