FANDOM

180px-2a99lyv.jpg
Rita Candy
Biografi
Kjønn

Jente

Født

Ukjent

Øyefarge

Mørke

Hårfarge

Rød

Blodstatus

Fullblods

Tryllestav

Ukjent

Familie
  • Mor
  • Far
Lojalitet
  • Ukjent
Hambuse

Ukjent

Skytsverge

Ukjent

Titler
  • Ukjent
Annet
Ble medlem Ukjent
Hus Smygard
Yrke

Ukjent

.

Rita Candy ble plassert i smygard, tidligere elev ved galtvort høyere skole for hekseri og trolldom.

Rita er virkelig ei merkelig skrue verdt å bli kjent med. Hun kan virkelig være ens beste, støttende venn med stor forståelse og sympati for andre. Moden, samlet men likevel med på sprell og morro. Den en gang alt for eventyrlystne og oppmerksomhetssyke jenta er ikke lenger like ille som hun før var. Når det er sagt kan det nevnes at gammel vane er vond og vende. Rita er kjent for å være ei merkelig, gal skrue. Ingen har helt styr på hva hun vil og hvorfor hun gjør det hun gjør. Hun er åpen, rett på ærlig og uten filter.

Selvsikker men aldri overlegen. Hun har inget behov for å samle opp respekt eller være en bedreviter ovenfor andre og bryr seg egentlig blanke f' i hva andre har å si om henne. Når dette er sagt er hun ikke en av disse standard "smygardjentene" som er kalde, følelsesløse og overlegne. Rita er for det meste i godt humør, lysten på livet og glad i mennesker. Hun er kjent som en type man kommer godt overens med og er lett ens bestevenn. Hun nøler heller ikke med å ta kontakt om hun finner noen interessant.

Tiden på Galtvort Rediger

Rita er ingen ukjent karakter for de elevene som har gått her noen år. Hun forsvant i utgangen av syvendeklasse og lot ryktene, romansene og historiene leve videre på Galtvort mens hun fortsatte livet på landet. Nå er hun tilbake på besøk. Livet uten magi ble for kjedelig for Rita og hun savnet alt dramaet Galtvort har å tilby. Hun savnet også gamle bekjente. Rita er først og fremst kjent for sine mange romanser. Det er ikke å legge skjul på at Rita var sett med en mange gutter og jenter i sin tid på Galtvort, til tross for at hun aldri helt gikk inn i et forhold. En naturlig forfører som virkelig kan, uvisst hvordan, trykke på de riktige knappe og forføre hvem som helst. Dette har alltid vært hennes gyldne kort som har gitt henne en masse goder gjennom årene, men også endel ulemper. Nå som hun er tilbake skal hun rette opp i alle feilene hun gjorde forrige gang hun gikk her.

Kjærlighet og vennskap Rediger

Rita er kjent som ei flørtepus både med gutter og jenter til tross for at hun aldri har bekreftet legningen sine eller hatt noe behov for å sette en merkelapp på seg selv. Hun kan å forføre og klarer lett å få folk til å like henne, men denne 'egenskapen' har hun lagt på hylla og er for tiden ikke typen jente som jager rundt etter folk slik hun gjorde før. Nå er hun avslappet, har ikke rotet med noen på lenge og tar ting helt som de kommer. Rita er blitt ei kresen ung dame som har høye forventninger til en eventuelt partner. Hun veit hva hun vil ha og holder man ikke opp til disse kriteriene er det ikke sjangs. Hun er ikke av typen som setter til takke med noe mindre enn det hun fortjener. Sist hun gikk på galtvort var hun sett en masse med Santareiel Howard, og noen andre småflørter rundt og kring. Hva statusen dems er nå er ukjent, til og med for Rita. Hun liker å tro at hun alltid vil være Santareiel sin, og Santie alltid vil være Rita sin, men utover det er egentlig Rita fri som fulgen. Ta det gjerne som en utfordring, for en kjæreste hadde hun ikke hatt noe imot.