FANDOM

Robin Henritch Withington
Biografi
Kjønn

Gutt

Født

17. november

Øyefarge

Lyseblå

Hårfarge

Barkbrunt

Blodstatus

Fullblods

Tryllestav

Mahogni og hjertestreng fra drage, tolv tommer lang

Familie
Lojalitet
  • Seg selv
  • Voldemort
Hambuse

Spøkelser

Skytsverge

Ugle

Nasjonalitet
  • Irsk
  • Tysk
Annet
Ble medlem 2010/2011
Hus Smygard
Utdanning Galtvort
Yrke

Nåværende skoleelev

.

Robin, født Robin Henritch Withington er en av to barn til Ellen Henritch og Thomas Withington. Sammen med sin storebror Patrick bor de sammen i Cork, Irland. Robin ble plassert i Smygard første året og er ikke en som mangler vett i hodet. Hans beste venn i Smygard sees å være den ett år eldre Martin Quigley Nolan, som i tillegg til å være hans beste venn er naboen hans i hjembyen.

OppvekstRediger

Robin ble født den 17. november 1980 på et gompesykehus i London. Gompesykehuset var på ren trass fra foreldrene grunnet at familien egentlig er fullblods og prøver å holde seg etter fullblodse standarer. Den innerste kretsen av familien til Robin brøt med den ytterste kretsen, så og si kusiner, fettere, onkler osv. Ellen og Thomas, foreldrene til Robin, er ikke gift men lever lykkelig sammen med Robin og Patrick. Patrick har alltids vær en rolig og omsorgsfull bror som finner det fint å være sammen med Robin. Han gikk ut av skolen når Robin gikk i tredje klasse og studerer nå
Familiesymbol Withington.png

Withington familieskjold

for å bli svartespaner. I tillegg til Patrick hadde Robin en lillesøster med navn June. June døde som åtteåring grunnet en sykdom de senere fant ut kunne være stoppet. Robin er ikke veldig preget av dette i ettertid, også grunnet at oppveksten hans fram til da var fin og lærte han masse om omsorg. Han har ikke glemt sin lillesøster, men holder minnet av henne kjært mens han lever livet videre. Robin har vært trent i magi helt siden han var seks. Foreldrene som er fullblods har lenge trent han opp i grunnleggende. Men først på Galtvort fikk Robin virkelig praktisert magi og de fant fort ut at han var utrolig flink i de fleste fag. Robin har stor sjanse for å bli det han vil når han blir stor. For det meste vil han bare fullføre skolen og etter det se hva han vil.

Robin er halvt tysk, sammen med sin bror. Faren er helt tysk og dette er grunnen til at Patrick ble født i Tyskland før de flyttet til Irland og bosatte seg i Cork. Moren var på studiereise da hun møtte faren til Robin igjen etter Galtvort hvor de to hadde vært veldig gode venner. Det utviklet seg til å bli mere romantisk mellom dem og de endte som et parr, dog at de aldri har giftet seg.

Karakterer og skoleRediger

  • Transfigurasjon: B
  • Forsvar mot svartekunster: S
  • Trylleformler: S
  • Eliksirer: S
  • Astronomi: S
  • Flyging: T
  • Magihistorie: B
  • Urtologi: S
  • Aritmantikk: S
  • Gompologi: A

Generelt er Robin en ganske flink elev, på tross av at han skuler en del timer. Arrester har han unngått for harde livet, men har selvfølgelig havnet i noen av og til. Lekser er han flinke med å gjøre tidlig og i timene føler han godt med når det blir undervist. Alle fagene interreserer han og det er det som gjør Robin til en god elev. Spørsmålet er bare om han får fullført skolegangen og fått Ø.G.L.E'n sin før krigen bryter ut, noe som er lite trolig egentlig. Gjennomsnittskarakteren hans ligger såpass høyt oppe som S/B og han triver veldig godt med dette daglig. Han er en flink leksehjelper og alle bøkene hans er i topp stand og tatt ordentlig vare på.

Fysisk UtseendeRediger

114937271041ba9080l large.jpg
Man kan si hva man vil, men guttungen ligner på hva en kan kalle en gjennomsnittlig ungdom. Han er selvfølgelig midt i pubertetsalderen, og triver selvfølgelig ikke med dette. På toppen av hodet har han barkbrune krøller som snor seg spesielt når det er fuktig i luften. Håret hans har det med å bli lysere i løpet av sommeren med lange solfylte dager. Da Robin var liten hadde han lange, luftige krøller, men etter å ha blitt kalt jente av en av sine nærmeste venners tante, fikk han sin mor til å klippe håret hans. Når det gjelder ansiktet kan dere se det på bildet.

Kroppen til Robin er velbygd og han er en naturlig atlet selv med dårlig kondisjon og lite trening. Han har sterke armer og ben etter mye skøytegåing og bokbæring. Han dyrker ingen konkret sport utenom skøyting og dermed er han ikke en av de mest velbygde, og absolutt ikke en bodybuilder. Robin runder av med en høyde på 1.80 og kan sees på som ganske så høy for sitt årstrinn, og enda vokser han. Han er spinkel og ganske hengslete grunnet sin høye forbrenning på tross av at han spiser en god del hver dag. Klesstilen er ganske mye dominert av hans egen mor siden gutten ikke eier smak på klær. Det går i helt normale bukser, skjorter og gensere for det meste. Sko får han velge selv og går rundt med tøysko året rundt på skolen selv om moren kjefter og holder på for å få han til å gå i ordentlig sko. Han går aldri med lue eller skjerf, men et par strikkede ullvotter er å se på han så lenge vinteren er der. Ellers er han flink til å kombinere farger på plaggene sine, men det er nå det eneste.

Tilfeldig wiki