FANDOM

Saga Katrina Pluto ble plassert i Smygard av valghatten og er en fullblodselev ved Galtvort høyere skole for hekseri og trolldom. Hun er heterofil, med skytsverge griff som hun ennå ikkehar klart å fått til i form annet enn en tåkesky.

Familie Rediger

Saga kommer fra en fullblodsfamilie som ikke ekstremt rik. Blant de voksne i familien blir hun sett på som et lite englebarn, noe hun ikke har noe imot. Den to år eldre søsteren hennes er død, hun døde ikke lenge etter at hun stakk av. Dette ble ikke satt veldig mye pris på innen familien, men på den lyse siden, eller i det minste for Saga, eide Mai en god del magiske gjenstander som Saga nå har overtatt, ikke alle er like "snille". Mai var Sagas eneste søster, og de hadde et godt forhold. Det at Mai stakk av kom som et sjokk for hele familien, spesielt for Saga. Søsterens død har gått mer innpå henne enn hun vil innrømme, og for tiden ser hun på alle som at det er deres feil at Mai er død. Saga er blant de få i familien som har havnet i Smygard, og noen i slekten er skaptiske til henne for det, men de fleste syns det er flott. Hun har en fetter her på Galtvort, Sparrow G. Hammers og en kusine Dawn Malum. Hun er født og oppvokst i Irland, der mesteparten av familien kommrt fra, men likevel snakker hun britisk, oxford-engelsk for å vøre nøyaktig.

Tilfeldig wiki