FANDOM

image.jpg
Saltino Petter Everdeen
Biografi
Kjønn

Gutt

Født

19. Februar

Øyefarge  sølvgrå
Hårfarge

Brun

Blodstatus

Fullblods (21 generasjoner -alle får barn svært tidlig, så det er ikke så lenge som man tror-)

Tryllestav

13 tommer lang, Enhjørningshår, Eik.

Familie
  • Sierra Everdeen (mor)
  • Ritz Alan Everdeen(far)
  • Philippa Christine Everdeen (eldre tvillingsøster)
  • Pierre Aime Everdeen(atpåklatt, lillebror)
Lojalitet
  • Vennene sine
  • Alt og alle som står imot Han-du-vet.
  • Sin mor, søster og bror(som han nærmest oppdro istedet for faren)
Hambuse 
Madam P
Skytsverge

Spurv

Titler
  • Fjott
Annet
Ble medlem 2011
Hus Griffing
Yrke

Arbeidsledig, for øyeblikket. Jobbet som sjømann en periode

.

Saltino Peter Everdeen var en elev ved galtvort høyere skole for hekseri og trolldom. Han ble plassert i griffing av hatten, som bare såvidt rørte håret på hodet hans før den skrek ut "Griffing!", selv om det var forventet at han skule plasseres i Smygard, som resten av familien. Dette var til alles forundring, siden han virket som en pyse, men han viste seg senere å være en dristig kar som kunne svelge selv de største frykter (madammen). Han var ellers kjent som en elev som alltid har merkelige kommentarer på lur til en hver tid. Samt et par dype samtaler, om det viste seg å være nødvendig. Ellers var han bare dum.

Everdeen er ellers kjent for å ha verdens kuleste rumpe, noe som ofte dro til seg noen uønskede gutter, som gjerne ville prøve seg på ham (fikk seg en på tygga alle sammen, om man ser bortifra Kevin). 

Etter at han hadde gått ut av skolen, ante han ikke hva han skulle gjøre, så han forsvant ganske raskt, for å se verden og finne "lykke", ved å kun gi beskjed til en av de han kjente, for å spare seg selv for tårevåte farvel. Hvor han befinner seg for øyeblikket er det få som vet, og det går rykter om at han har sendt mangt et brev til Lithia på sin reise gjennom verden (hun er trolig den eneste som har nogenlunde kontroll på ruten hans). Det  hviskes også om at han skal ha gitt sin egen far skikkelig juling et sted syd i Europa, noe som resulterte i at faren ble innlagt på St. Mungos i to hele uker.

Tilfeldig wiki