FANDOM

image.jpg
Savannah Annabeth Phoenic Thorne
Biografi
Kjønn

Jente

Født

31. desember

Øyefarge

Sett inn tekst her

Hårfarge

Sett inn tekst her

Blodstatus

Sett inn tekst her

Tryllestav

Sett inn tekst her

Familie
Lojalitet
  • Sett inn tekst her
Hambuse

Sett inn tekst her

Skytsverge

Sett inn tekst her

Titler
  • Vanlig elev
Annet
Ble medlem Sett inn tekst her
Hus Griffing
Yrke

Student

.

Savannah Annabeth Phoenix Thorne (født 31. desember i London, England) er en elev ved galtvort høyere skole for hekseri og trolldom som ble plassert i griffing av valghatten.

Tiden GaltvortRediger

Savannah ble født en kald nyttårsmorgen den 31. desember i London, England. Faren hennes hadde stukket av da moren, Clarissa Thorne, nettopp hadde fått sin første datter, Nancy. Etter hvert fant Clarissa en ny mann, Damon Phoenix. De giftet seg, og hun ga Damon's etternavn til de to barna. Da Savannah var tre år gammel flyttet de på landet like utenfor Liverpool. Damon og Clarissa ga de to barna en god og trygg oppvekst, der Damon brydde seg mye om Savannah. Han lærte henne mye om dyr og skog, men han lærte henne også å jakte. Og å skyte med pil og bue. Moren lærte Savannah å lage mat, dekorere og sånne jenteting. Sannah vokste opp på en gård, så dyr var mye av livet hennes. Smådyr som mus ble etter hvert en hobby. Hun drev, hva skal vi kalle det, en slags liten muse-, hamster- og marsvinfarm. Ikke sammen, altså. Men en dag hun var ute hos den lille musefarmen sin, kom et brev dalende ned fra ingensteds. Hun leste det, og løp ivrig inn for å fortelle det. Så, den 1. september satt hun med musene sine på vei til starten på et nytt og ukjent liv.

FamilieRediger

Jenta snakker ikke så veldig mye om temaet familie, ikke fordi hun syns de er kjedelige, men fordi selve emnet er kjedelig. Hun har en atten år gammel søster ved navn Nancy som bor for seg selv et eller annet sted i Oxford, en stefar ved navn Damon og en mor ved navn Clarissa. Faren vet hun ingenting om, men man antar at han er død. Savannah savner ham egentlig ikke, for hun har jo en stefar som er helt himmelsk. Sannah forguder stefaren sin, for det er han som har lært jenta det meste av det hun kan. Alt av formler og sånn. Damon er en trettiåtte-åring med svart, bustete hår og grå øyne. Moren, Clarissa, er en brunhåret dame med brune øyne. Faren var trolig rødhåret, fordi Nancy har rødt hår. Sannah har arvet utseendet etter moren.

Tilfeldig wiki