FANDOM

                 "I AM SIDRA. BEWARE! - Sidra Vind"

Smygard_logo.jpg
Sidra Vind
Biografi
Kjønn

Jente

Født

ukent

Øyefarge

ukjent

Hårfarge

ukjent

Blodstatus

ukejtn

Tryllestav

ukjent

Familie
  • ukjent (Mor)
  • ukjent (Far)
  • Dara Vind (lillesøster)
Lojalitet
  • Smygard, familien, vennene
Hambuse

Sett inn tekst her

Skytsverge

Sett inn tekst her

Titler
  • ukjent
Annet
Ble medlem Ukjent
Hus Smygard
Utdanning Galtvort
Yrke

Student

.

Sidra Vind ble plassert i smygard av valghatten og er en elev ved Galtvort høyere skole for hekseri og trolldom. Hun bor hos faren sin i et lite hus i England. Der har hun en fem år yngre lillesøster ved navn Dara Vind, som vel er alle storesøstres mareritt. Familien er ikke særlig stor, på farens side er det en onkel, men han er det sjeldent noe å se til.

Personlighet og egenskaper Rediger

Den vesle smygardingen har blitt mer respektert med årene. Fra å være en respektløs, masete, overdreven unge, til å bli en mer stille, irritabel jente som lar seg bøye av gruppepress som et stearinlys i sola, har vært et stort steg. Mange sier de er lojale mot sine venner, og kunne dødd for dem. Om Sidra skulle velge mellom å redde sine venner og seg selv, hadde hun reddet seg selv uten å nøle. Hun er heller ikke interessert i sine venners liv, og er derfor svært lite oppdatert på de fleste områder. En venn er noe man plager andre med, klager til når man er forkjøla, og veldig lite mer.

Utseende Rediger

Sidra er ikke den peneste jenta på skolen, sånn som så mange andre. Hun er langt i fra noen pin-up-girl. Hun har ikke lange slanke bein, store bryster eller stort, bølgende hår som skinner som i en sjamporeklame. Hun er derimot lav, har lite former selv for alderen, og håret er dødt og pistret. Huden er uren og gusten, og skjønnhet hadde hun ingen å arve fra. Holdningen viser at hun selv mener hun hever seg over resten av befolkningen, men ryggen er ikke rak, og ellers er det veldig lite som tyder på at hun har gått på noen engelsk pikeskole. Munnen er liten og illrød fordi hun stadig biter seg på leppene, og de er ofte såre. Øynene er mørkebrune, og noe tettsittende. De er ikke preget av oversminke, eller sminke i det hele tatt. Kjevebeina sitter lavt, og haka er kraftig, noe som får henne til å se ut som hun er underbitt. Ellers er halsen lang, hendene små med korte negler. Føttene er ikke små og søte, og alt i alt er hun ikke en perfekt jente.

Sidra bruker sjeldent noe annet enn smygarduniformen, og om hun gjør det, bruker hun noe som ligner. Hun interesserer seg ikke for kjoler og stæsj, men går gjerne i grønt, som for å hedre Smygard, huset hun elsker. Størrelsene er stort vekk små, men ikke lenger barnestørrelser. Derfor blir det fort veldig posete, i og med at formene er manglende. Hun går aldri i noe som kan ligne på utfordrende, ingen har noen gang sett noen utrigning, eller bare bein. Sminke brukes ikke, og den som prøver å true det på henne, får en veldig lite hyggelig mottagelse. Jeg tror ikke ’jåle’ er det rette ordet på denne jenta.

Vennskap og andre forhold Rediger

Sidra er ikke av den typen som har sine venner veldig kjært. Hun har noen hun gledelig snakker med, slik som Robyn Ayabie. Noen hun er barnslig med er blant annet Filomena Bouvier og Estrella Nightingale. Noen hun er bitch med er Needa McGillicuddy og Odelia M. Burton, og noen veldig få hun deler sine tanker med. Evelyn Moreau er nok den personen som går under den siste kategorien, selv om de sjeldent snakker sammen lenger. Det skal veldig lite til å avvise samtlige, noe vennene antagelig er klar over.

Hun er i rival med blant annet Channe Waterfall.

Annet Rediger

Sidras hambuse er en katt, har tatt valgfagene Artimatikk og Clairvoyance, har en tryllestav av eik, kjærne av hippogriffjær, 11 tommer.