FANDOM

image.jpg
Simeon Eadie
Biografi
Kjønn

Mann

Født

Simeon Ralph Eadie 
6. desember 1981 (11 år)
Waterford, Irland

Bosted

Eynsford, England

Øyefarge

Gråblå

Hårfarge

Brun

Nasjonalitet

Britisk

Stavarm

Venstre

Blodstatus

Halvblods

Tryllestav

Ibenholt, 10½", solid, enhjørningshår

Familie
  • Abel Eadie (far)
  • Tabitha Eadie (født Carrigan) (mor)
  • Fia Eadie (søster)
  • Benedict Eadie (bror)
  • Josephine Eadie (søster)
Lojalitet
  • Ravnklo
  • Galtvort
  • Eadie-familien
Hambuse

Å leve et liv uten mening

Skytsverge

Bever

Amortentia

Regn på varm asfalt; oppkuttet tre; pappesker; vanilje; nye sko; lukten av et nylig utblåst lys; støvete kjellere; gammelt skinn

Favorittfag

Transfigurasjon og Magihistorie

Titler
  • Elev ved Galtvort Høyere Skole for Hekseri og Trolldom
Annet
Ble medlem 2015
Hus Ravnklo
Språk
  • Engelsk (morsmål)
  • Tysk (noe gebrokkent)
  • Fransk (enkelte fraser; meget gebrokkent)
Utdanning Ingen videre utdanning foreløpig
Valgfag
  • Oldruner
  • Gompologi
Yrke

--

.

Simeon Ralph Eadie (født 6. desember 1981 i Eynsford, England), også kjent under kallenavnet Sy, er en halvblods trollmann og den yngste sønnen til Abel Eadie og Tabitha Eadie.

Simeon er plassert i huset Ravnklo av Valghatten ved Galtvort Høyere Skole for Hekseri og Trolldom og er i skrivende stund i gang med sitt første år ved skolen.

PersonlighetRediger

Simeon jobber hardt for det han vil. Han har en fantastisk arbeidsmoral og er veldig flink til å konsentrere seg. Som en konsekvens av det har han lett for å prioritere bort ting han mener kan distrahere eller forstyrre arbeidsprossesen, og har droppet flere sosiale samkomster og lagt seg tidlig på grunn av dette. Simeon er en perfeksjonist og jobber mindre godt sammen med andre; ting skal være perfekt og gjøres på hans måte - hvis ikke, kan han veldig lett henfalle til sinne. 

Rundt fremmede er ikke Simeon den som gjør mest ut av seg; han behøver ikke mye oppmerksomhet og tar ikke så mye plass.  Allikevel kan han skru på karismaen sin om han vil, og dersom man møter han, vil man få inntrykket at han er en veldig hyggelig og høflig type. Simeon er moden for alderen og går særlig godt sammen med eldre. Han har mange venner og får enkelt flere, men likevel; Simeon har fra ung alder lært å være høflig mot alle, men å velge sine nærere bekjentskaper med omhu. Han har en liten gjeng med nære venner som han verdsetter veldig høyt.

Blant venner er Simeon annerledes. Han liker å diskutere og snakker gjerne fort og mye, men han overveier alltid nøye hva han sier - med mindre han mener det tilføyer noe til samtalen (eller han mener at han har rett), foretrekker Simeon å lytte. Han er dog litt for glad i kjappe, bitende, sarkastiske sidekommentarer, og kan ofte virke litt arrogant og selvgod som følge av disse, skjønt han sjeldent mener noe særlig vondt med dem. 

Simeon er alltid ærlig - på godt og vondt - og lyver sjeldent med mindre det er for noe han mener er for en god sak. Han er også veldig pålitelig og har meget sterk moral - dersom Simeon mener noe ikke er riktig, sier han i fra med én gang, og merker han at enkelte i hans omgangskrets sender ut dårlige signaler, er han snar med å kutte kontakten. 

Simeons største frykt er å mislykkes, å leve et liv uten mening. Han er redd for at alt han har jobbet for, både karriere- og relasjonsmessig, skal falle i grus på grunn av et eller annet fatalt feiltrinn han kunne komme til å gjøre, og at han vil sitte igjen alene, svak og venneløs. Simeon sliter tidvis med et dårlig selvbilde og liten tro på sine egne evner, og er ømfintlig for nervøse sammenbrudd. 

UtseendeRediger

Noe av det første man legger merke til når man ser Simeon, er at han er tynn. Gutten grenser til undervektig og har vansker for å legge på seg; som resultat av det har han en spurvelignende, nesten feminin kroppsbygning med små hender og føtter; beinete hofter og knær; smale skuldre, brystkasse og midje. Armene og bena hans er lange og tynne og viser lite til muskler, skjønt han er meget aktiv fysisk.

Simeon er lav, og vil måle om lag 177 cm når han er fullt utvokst. I proporsjon med resten av kroppen har han dog lange ben, og han virker ofte høyere takket være en misunnelsesverdig holdning.

Simeon har et lite, hjerteformet ansikt med en spiss hake og høye, definerte kinnben. Han har en liten, men bred munn med en fremtredende, tykk underleppe, og en karakteristisk kraftig, rett nese. Øynene hans er store, gråblå og meget utrykksfulle - valpeliknende, for å sitere enkelte - og er kantet av korte, men tykke, sorte øyenvipper, og ditto tykke, buskete øyenbryn. Simeon har tunge øyelokk og dype, mørke øyne som slanter svakt nedover, og sammenlagt med naturlige mørke ringer under øynene gir dette gutten et naturlig alvorlig, nesten trist blikk - dette, kombinert med oppførselen, gjør ofte at han virker eldre enn det han egentlig er. 

Det Simeon liker mest med seg selv er uten tvil håret. Det er tykt og blankt og en mørk, sandbrun nyanse, skjønt det lysner betraktelig om sommeren. Foreløpig er det klippet kort med en stor, fyldig lugg, og Simeon bruker god tid om morgenen på å style det.

Huden til Simeon er naturlig lys med svake, karamellfarvede undertoner, men ettersom han elsker å være ute, har han en jevn, sunn brunfarge året rundt. Hele kroppen hans, med unntak av fjeset, er dekket av et svakt dryss av mørke fregner, og han har også en del føflekker rundt om kring. Han har ingen tatoveringer og har ingen planer om å skaffe seg det heller.

Kroppen hans har lenge vært et usikkert emne for Simeon, og han prøver å skjule dette ved å gå i store, oversizede plagg, og man ser ham sjeldent i noe tettsittende med mindre det er en gompedress. Utenom skoleuniformen trives Simeon i enkle, ensfargede klær, og stikkordet er nøytrale toner som svart, hvitt og grått, i tillegg til mørkere, anonyme toner som marineblått, brunt og burgunder.

BiografiRediger

Simeon ble født som den yngste av fire barn til magikerne Abel og Tabitha Eadie (født Carrigan) i Waterford, Irland. Abel, Simeons far, jobber foreløpig som heler, men har en lang og brokete skuespillerkarriere bak seg; da han fikk sitt første barn valgte han å legge det yrket på hylla og heller fokusere på noe som ga mer stabil inntekt. Hans kone og Simeons mor, Tabitha, er ugleoppdretter. Tre måneder etter Simeons fødsel flyttet familien fra Irland til Abels barnsdomshjem, en gammel villa i idylliske Kent, England. Simeon vokste unektelig opp noe i skyggen av sine eldre søsken og lærte med tiden å se meget opp til dem, særlig hans eneste bror, Benedict. Simeon betrakter ham per i dag som som sin beste venn.

Da Simeon var fem år, begynte Simeon å danse ballet. Eadie-familien hadde alltid vært musikalsk av seg og daværende unge Simeon viste allerede en stor interesse for rytme, dans og musikk; han begynte derfor å danse i en liten gompedansegruppe, ettersom det ikke var noen magiske alternativer i området. Han har danset jevnt siden da og for lengst avansert fra gompegruppen, og han ser for seg en karriere innen dette.

Simeon viste sitt første magiske tegn da han var sju år, da i form av å forvandle hans yngste søster Josephines hår til en midlertidig irrgrønn farge under en krangel.

DiverseRediger

  • Simeon var nesten en hatstall mellom Ravnklo og Håsblås. Etter fire og et halvt minutt havnet han omsider i Ravnklo, da han ba Valghatten ettertrykkelig om å plassere ham der.
  • Simeon er en balletdanser og har danset aktivt siden han var 5.
  • Simeon er veldig fascinert av gompehistorie. Denne ble trigget da han i flere år danset i gompedansegruppe som yngre.

Tilfeldig wiki