FANDOM

http://img856.imageshack.us/img856/3606/kikkk.jpg
Spinderella V. Wyster M.
Biografi
Kjønn

Jente

Født

25.februar 1978, Fiskene

Øyefarge

Blått m/ orange

Hårfarge

Knall rødt

Blodstatus

Mest sannsynlig fullblods

Tryllestav

Bjørk og enhjørningblod

Familie
Lojalitet
  • Føniksorderen
Hambuse

En person i julenisse-kostyme

Skytsverge

Delfin

Titler
  • Tidligere prefekt for Ravnklo
  • Tidligere rumpeldunkkaptein på huslaget
  • Tidligere speider på huslaget
  • Tidligere jager på huslaget
  • Speider for Wimbourne Wasps
Annet
Ble medlem September 2006
Hus Ravnklo
Yrke

Eier av konseptet til sirkuset Merrywonder.

Profesjonell bankraner i gompeverdenen.

Profesjonell speider på rumpeldunklaget Wimbourne Wasps.

.

Spinderella Vitani Wyster Mørch (født 25. februar 1978 i Southampton, England) ble plassert i Ravnklo av valghatten, utheksaminert elev etter å ha fullført sin skolegang på Galtvort høyere skole for Hekseri og Trolldom. Hun er et kjært barn med mange navn, hennes mest kjente kallenavn er likevel Spin, Sokk(en), Spinnvill, Spingo og Spinat.

Hun har kun en eldre bror, Stefan (24), som eneste gjenværende slekt sett bort i fra en søster hun aldri har møtt.

Spinderella er irsk, snakker en blanding av britisk og noe slang fra Irland, hun kan også å snakke flytende røverspråk.

Mopee Missourio og Tari Almina Blocnear er hennes beste venner.

Som 19-åring ble hun sammen med amerikaneren Topher Memroy etter at de møttes i Bulgaria på jordomseiling. De forlover seg på 20-års dagen hennes.

Navn og betydningRediger

Det er uvisst hvem som faktisk ga henne navnet Spinderella, siden foreldrene hennes ble drept rett etter hun ble født. Hun har hørt at navnet hennes var nedskrevet i en bok, men hun har også hørt at fostermoren hennes ga henne det. Det er også uvisst når navnet hennes ble offentlig. Er sannsynligvis svært lite utbredt og har da ingen betydning. Selv mente foreldrene at navnet stod for hennes unikhet, selv om de knapt visste hvem hun var - så visste de nok hvordan hun skulle bli. Vitani er sammen satt av vita (krig eller kamp) og ni (jeg er). Altså Jeg er Krig. Wyster er navnet Spinderella og broren hennes tok etter de vokste opp og begynte på nytt. Mørch kommer ikke fra familien som bodde i Lillehenge, men har samme nedstammelse fra Dunkert Pefermell (Historien om De Tre Brødrene) og Salazar Smygard.

Aslak, Spinderellas far, var en av den irske Mørch-slekten, men svært få fra denne slekten vet at de arver Smygard. Spinderella vet ikke noe om denne slektsgranskingen, og bruker Mørch-navnet generelt svært lite, da hun mener Wyster er navnet som står for hvem hun er i dag.

Etter Spinderella vokser opp og går ut av Galtvort, bruker hun kun Wyster som stage-name, og Mørch er bare brukt på viktige papirer.

PersonlighetRediger

Spinderella er som et vandrende sirkus, du vet ikke hva du kan forvente deg. Du kan se henne komme dansende, slå hjul, hoppende eller trippende. Kan sammenlignes med noen av stykkene til Mozart - helt motsatt fra begynnelse til slutt. Selvopptatt og egoistisk, irritert om hun ikke får oppmerksomhet hun ønsker. Kan være normal, men når hun er hyper går det alt fra gledeshyl til gråting helt uten grunn. Går ofte rundt og synger, og er generelt sett i sin egen verden.Hun misliker sterkt om folk sier i mot henne, og det er alltid Spinderella som skal ha siste kommentar i en diskusjon. Hun har alltid en grunn til å planlegge selskap, det er alltid en anledning til å feste. Hun er kjent for å sjenke vennene sine, spesielt på Galtvangturene og fikk flere ganger ganger skjenn fordi hun oppførte seg ufint i fylla. Men hun er for det meste bare fryd og gammen, og litt gris, i fylla - noe som gjøre henne til en eksellent kompis for alt og alle.

Spinderella passer veldig til stjernetegnet sitt, da hun er drømmende, kreativ og omsorgsfull - setter alltid andre foran seg selv. Hun er litt masete, litt barnslig, men veldig søt og snill. Gal, vill og sprø - det finnes utallige adjektiver som beskriver Spinderella.

KjærlighetslivRediger

Da Spinderella sluttet på skolen, var hun singel, men hadde under hele skoletiden et crush på Fred Wiltersen da hun ble helt bløt og vippeviftende når han var i nærheten. Hennes første og eneste ordentlige kjæreste igjennom skoleårene var Liam McFlurrey, og hun angret seg i flere år etter hun slo opp med ham. Hun har ikke akkurat vært den de fleste guttene har siklet over, men allikevel har hun hatt sine beundrere gjennom tidene. Hun har ikke hatt kjæreste siden andre-tredjeklasse, men har allikevel ikke vært helt..alene - hun har hatt sine flørter, både i og utenfor fylla. Etter Theodor Weaver gjorde det slutt med sin gamle kjæreste, følte hun seg litt beskyttende ovenfor ham, som vel bare hun visste om. Hun var ikke direkte forelsket, men dette trodde da Amoro Zero, som ertet henne med dette hele tiden.

Som tidligere nevnt, ble hun som 19-åring sammen med amerikaneren Topher Memroy etter at de møttes i Bulgaria på jordomseiling. Han er hennes alt, og han er den eneste som klarer å passe på henne. De er rake motsetninger, men det er også derfor de utfyller hverandre.

Spindressed

VennskapRediger

Spinderella har hatt sine venner igjennom de syv årene hun var på Galtvort. Førsteklasse brakte med seg Nido Nekkablos, som hun så på som sin desidert beste venn, og Liam McFlurrey og hans bror som de første vennene hun hadde. Hun hadde for det meste guttevenner under de to første årene, blant annet også Marco Mørch som hun er i slekt med. Senere ble hun venn med Tifa Houtsaniro og Liri Setria. Etterhvert ble hun også kjent med de eldre og mer populære elevene som for eksempel SazhRan Prosper, Twiggy Watcliff og Dwareniel Wesenberg. Da hun ble noe eldre, kom Mopee Missourio og Tari Almina Blocnear inn i livet hennes, og siden har de holdt sammen som erteris. De siste årene av skolegangen sin, var hun mest sammen med Mopee, Tari og Theodor. Sistnevnte for det meste på oppholdsrommet. Han var hennes huskompis. Spinderella har ikke akkurat hatt noen fiender, men hun har hatt sine uenigheter. Amoro Zero er en med-Ravnkloing som har fått gjennomgå litt. De var ofte uenige om ting og det ble diskusjoner ut av ingenting, siden de begge er ganske sta og påståelige. Men allikevel så Spinderella på henne som en venninne. Hun har derimot vært ganske skeptisk mot Smygardingen Cleo Piper gjennom hele skoletiden, selv om alt mellom dem har foregått i det stille.

Andre elever hun har omgått med nå og da; Melody Lee Silver , Gabrielle , Dora Collett, Tita, Kaley Daniella Cherie, Kenneth og Jennifer Malfang, Marie Pitwheel, Thynia Thunder, Millarose,Leanna Kristorn, Lasse Dystrus, Betty Larkin Tucker, Keyra Wackle, Nathalie Moonlight, Cecilia, Shamrock, Lance Spitfire, Pam Channing, Krøtte McCrogsy og Wolfie for å nevne noen. Lista er lang, og det var de syv årene hennes også.

Familie Rediger

Aslak Fabian Mørch (f.1938, d.1978) og Pegonia Olava Mørch (f.1940, d.1978) er Spinderellas foreldre. De møttes begge på Galtvort, Aslak gikk i Griffing og Pegonia i Ravnklo. De ble kjærester i fjerdeklasse og begynte deretter et arbeid i samme avdeling i magidepartementet etter endt skolegang. Spinderella møtte aldri sine foreldre. De ble drept mindre enn en uke etter at hun ble født. Så hun og den seks år eldre broren ble satt bort til en kvinne (ukjent hvem, hemmelig identitet) i London. Damen døde rett etter at Spinderella begynte på sitt første år på Galtvort, så etter det flyttet hun og broren sammen i en falleferdig loftsleilighet midt i London ved Den lekke heksekjel. Siden har de bodd der. De slet mye finansielt, noe som utviklet seg til at Spinderella ble proff bankraner i gompeverdenen.

Stefan Delac Wyster Mørch (f.1972) er Spinderellas bror, og hun elsker han over alt. De tretter og holder på som et gammelt ektepar, men er veldig glade i hverandre. Etter at han sluttet på Galtvort og ikke fant lykken i jobbene han søkte, slet han mye med alkoholproblemer. Men ellers er han en pikenes jens og verdens kjekkeste, og mange av Spinderellas venninner har søkt lykken hos han. Desverre var denne lykken kortvarig for mange av dem, da han er noe usikker på å binde seg. Tari har tidligere hatt interesse for Stefan.

Hydra Vilje Duval-Mørch (f.1964) er Spinderellas søster, men hun har aldri møtt henne. Etter foreldrenes død ble hun satt bort på et fransk barnehjem (uvisst hvorfor) og gikk da på Beauxbatons, og bosatte seg så i Frankrike. Hun er forøvrig lærer på Beauxbatons i formler. Spinderella har heller ingen planer om å møte henne i nærmeste fremtid.

Rumpeldunk Rediger

Spinderella regnes for å være en stor fan av rumpeldunk, noe hun virkelig lever for. De eneste bøkene hun har lest frivillig, er Rumpeldunkbøkene på biblioteket. Hun var tidligere kaptein på huslaget, men hun har også vært Speider og Jager i en periode. Som Jager ble hun sparket av limen mange ganger siden hun var så kort og fikk knapt tak i Sluffen. Hun prøvde da derfor stillingen som Speider og det var toppers. Akkurat nå har hun ingen stilling på laget, men ønsker gjerne stillingen som Speider igjen. Spinderella er en brodd, altså en tilhenger av Rumpeldunklaget Wimbourne Wasps, som hun er fan av. Hun sitter og summer iltert til og med om hun bare leser en artikkel om dem i AftenProfeten. Hun har plakater og bilder av dem strødd utover nattbordet og hengt over sengen. Hun har vært på én kamp med dem, da hun var tretten år. De spilte mot Tutshill Tornados og vant. Hun har en signert T-skjorte av dem, for hun glemte papirbiten de skulle signere på så hun lot dem signere T-skjorta si istedenfor. Hun har også strikket eget skjerf med WW og en veps på, som hun går med rundt i korridorene. Man kan si at hun er meget stolt av å være fan. Ellers pleier hun å spille Rumpeldunk for seg selv, av og til med noen tilfeldige tilskuere. Hun har farens ville temperament, så hun er en ivrig selv bare som tilskuer og elsker å stå på tribunen og rope ut stygge forbannelser til motlaget. Hun ble vist ut fra en annen Rumpeldunkkamp da hun var åtte fordi "hun vakte til vold" mellom partiene.

Hun er ellers veldig patriot for Ravnklos huslag, selv om hun ikke lenger har en stilling der. Flagg, vimpler, girlandrer - alt som har Ravnklofarger og kan bringes med til en rumpeldunkkamp er perfekt.

Fysisk Utseende Rediger

Øynene hennes er store og imøtekommende, og nesten kulerunde. Født med mørkebrune øyne, men brukte blå kontaktlinser i rebeltiden sin. Hun fikk en gutt, uvisst hvem, til å trylle dem om slik at de ble blå for bestandig. Noe de ble, men et feilslag gjorde at den høyre pupillen har en orange ring rundt seg. Håret hennes er en historie for seg selv. Hun har ikke farget det, det er naturlig knall rødt - noe som er rart da ingen andre i Mørch-slekten har denne fargen, ikke engang søsknene hennes. Det er latterlig stort, minst dobbelt så stort som hodet og er veldig langt, nedenfor hoftene. Naturlig krøllete. Det er størrelsen som er kjennetegnet, og hun forstår ikke at andre mener håret er for stort. Slur har mange ganger kastet diverse våder på håret hennes og hun har vært like mange ganger på sykestua for å få det fikset. Spinderella har former og er normalt tynn i forhold til høyden (hun er veldig lav..), men er allikevel klossete, noe som syns på kroppen. På den venste munnviken har hun et sår som går over begge leppene hennes. To hull i hvert øre, hjerteformet ansikt. Et kutt over håndleddet på venstre arm som hun ikke snakker om. Litt svai i ryggen, ganske rette hofter. Tennene hennes er perfekte. Hun har lett for å få blåmerker. På grunn av hennes klossete entreer i Storsalen og diverse klasserom, har hun brukket alle tærne minst to ganger og forstuet anklene utallige ganger.

Årene på Galtvort Rediger

Kikkk

Spinderella hadde et crush på Gulmedal, men favorittlæreren hennes var Rubeus Gygrid, og hun tok faget Stell av Magiske Vesener mest på grunn av at han var ganske kul og grei mot henne. Hennes hatlærer var Professor Slur, mest på grunn av hvordan han så på håret hennes da hun kommer inn i rommet. Professor Kiste likte Spinderella veldig godt, selv om hun sovnet i timene hans fikk hun alltid B eller bedre i karakter. Professor McSnurp har gitt arrester for mye av rampestrekene som Spinderella har gjort, men man kunne alltid skimte et lite smil i henne, spesielt rampestrekene var rettet mot Smygardingene. Pirrevimp forgudet Spinderella, i måten hun oppførte seg på og i måten hun uttrykte seg på. Hun sugde virkelig i formler, men hun prøvede og prøvde - og dette gjør inntrykk. Hun var medlem av koret de fem første årene på Galtvort, selv om hun sang surt. Stikling derimot var ikke den største fan av Spinderella. Hun hadde flere ganger glemt å vanne urtologiprosjektene sine, og ble lettere oppslukt av andre ting i timene hennes. Madam Hopp var like kul som Spinderella, samme attitude. Og siden Spinderella er en utmerket flyver, likte Madam Hopp henne enda mer. Av alle svarteforsvarslærere Galtvort har hatt, likte Spinderella Remus best. Han var så rolig og ordentlig, noe mange av de andre lærerne ikke er. Professor Bister skremmer livet av henne.

Etterfullført skolegang Rediger

Spinderella drev i løpet av sine siste år på Galtvort og la planer om å starte opp sirkuset kalt Merrywonder, navnet kommer fra morens pikenavn, etter hun var ferdig med skolen. Blant annet, så spurte Spinderella Mopee Missourio, som skulle jobbe innenfor Magidepartementet, om å søke om en lisens for henne som gjorde at de kunne bruke magi i gompeverdenen som en del av sirkuset. Hun hadde alle planene klare før slaget ved Galtvort brøt ut.

Slaget om Galtvort og årene etter Rediger

Spinderella var på Galtvort da slaget brøt ut. Hun kjempet på Føniksordenens side, og tok ingen hensyn om noen bekjente eller venner var på den andre siden; det var utslettelse av fienden eller å dø i kamp. Som den eksellente flygeren hun er, brukte hun lime opp til flere ganger under slaget for å forvirre motstanderne. I kampens hete ble hun vådet ned av en maskert dødseter (ukjent om dette var elev eller ikke) og venstre øye ble permanent ødelagt. På grunn av disse krigsskader bruker hun i dag, som voksen, øyelapp.

Siden flere bekjente, og Fred Wiltersen hennes store crush, døde under slaget ved Galtvort, fant hun derfor ikke mye glede i å drive sirkuset hun hadde planer om å starte. Hun jobbet heller knallhardt videre med sin største lidenskap, flyvningen. Som tidligere nevnt, var Spinderella på jordomseiling, som tok sted rett etter slaget om Galtvort, før hennes virkelige innsats innenfor Rumpeldunk begynte.

Hun er i dag på sitt nasjonale lag i Rumpeldunk, Wimbourne Wasps , og er verdens første og beste kvinnelige speider med kun ett øye.

Etter hun fyller 20, forlover hun seg med Topher, men de flytter ikke sammen før hun er sikker på at Stefan, broren hennes, klarer seg.
A

Annet Rediger

  • Hun har en katt med grønn pels som heter Squash, denne kom etter katten Krit som ble transfigurert til en dørmatte ved et uhell.
  • Stemmen hennes høres slik ut, spesielt på de høyeste partiene.
  • Spinderella kan se dystraler pga. hennes fostermors død. Men hun vet ikke at dette er uvanlig, og tar det som en selvfølge at alle kan se dem.
  • Hun har en kjempedelfinbamse som heter Gunder Jomann, som hun er svært glad i, og Tari Almina Blocnear er nok litt sjalu på henne for den.
  • Hun er også en kickass riverdancer, da hun har drevet med denne form for dans da hun fant ut at hun hadde irsk slekt. Stefan suger som dansepartner.
  • Spinderella er også forfatteren av ''Sjokkerende Sokker!" som hun skrev både for å vise verden hvilken rolle sokker spiller i samfunnet samt om viktige personer verden over og deres forhold til sokker. Hun har også skrevet ''Hva Sokken Din Sier om Deg som et utkast til en viderekommen sokke-skala i forhold til personlighet. Disse ble ikke særlig populære hos Snirkel og blækk-publikummet, men har interne storlesere over hele verden. Første boka har flere referanser til Humlesnurr selv.
  • Hun elsker Halloween, jul, valentinsdag og alt som kan kobles til et tema - hun elsker å kle seg ut. Det var hun som pynter gangene og oppholdsrommet med alskens dilldall. Hun hadde spesialtillatelse av Nask under sine år på Galtvort.
  • Fun fact: Hun er nesten 46cm lavere enn forloveden sin.
  • Spinderella ble registrert på GS i september 2006, og har siden vært der med unntak av cirka en måneds pause tidlig i 2007.

Spinderella i andre univers Rediger

  • Divergent: Spinderella ville ha vært en divergent, med spor av både dauntless og candor i seg. Tilogmed litt abnegation kan man merke seg i henne. 
  • Hunger Games:Distrikt 8 hadde vært hennes hjem, og hun hadde vært utdannet som designer. Bare se på klærne til de i Captiol, da..
  • Ringenes Herre: En alv litt utenom det vanlige..

Tilfeldig wiki