FANDOM

236px-Bjdspambynessio.jpg
Terocone Tirgerly
Biografi
Kjønn

Gutt

Født

Rundt februar 1980, eksakt dato ukjent

Øyefarge

Mørkt grågrønne

Hårfarge

Gråblondt

Blodstatus

Ukjent

Tryllestav

Sett inn tekst her

Familie
  • Ukjent
Lojalitet
  • Griffing
Hambuse

Veklser mellom Amoro Zero og en prest. 

Skytsverge

Firfisle

Titler
  • Vanlig elev
Annet
Ble medlem Ukjent
Hus Griffing
Yrke

Student

.

Terocone Tigerlily ble plassert i Griffing av valghatten og er en elev ved galtvort høyere skole for hekseri og trolldom. I skoleferiene bor han på Light's Hope Orphanage, et katolsk gompebarnehjem. Der har han bodd hele livet, ingen vet hvem hans foreldre er eller hvor han kommer fra. En kveld bare lå han der på trappa, pakket inn i avispapir og rene håndklær.

Han presenterer seg gjerne som Tero, og kaller stort sett andre ved deres virkelige navn. Lærerne kaller ham selvfølgelig Herr (eller Frøken, særlig i Professor Slurs tilfelle) Tigerlily.

Terocone er mest kjent som en stille gutt. Han holder seg utenfor de store folkemengdene da han lett blir ukomfortabel i pressende sosiale situasjoner, sier ikke mye, men når han snakker har han som regel noe fornuftig å komme med. Likevel er Terocone en evig optimist, glad så lenge han får være i fred og i stand til å sette pris på de små tingene. En sterk tilhenger av å respektere andre mennesker og å ikke komplisere ting unødvendig. Han er ikke særlig sosialt eller praktisk ingelligent, men har til gjengjeld en utpreget sunn fornuft og er veldig oppmerksom.

Hans nære venner er kjent for å være Ciel Varnado, Pauline Wintherbottom, Louisa Anderson, Maxine Zeringser, Moe Rainfall, Elwa Torne og Indigo Sitrus. Han er håpløst forelsket i Maxine, som nok aldri kommer til å se på ham som mer enn en venn.

Tiden på Galtvort Rediger

Siden han ikke automatisk søker sosial kontakt, ender Tero som oftest opp med å studere. Av den grunn får han ganske bra karakterer, han har B-er i de fleste fag, en sterk S i yndlingsfaget urtologi og har greid å karre seg til en A i eliksirer. Han er ikke noe naturtalent i magi, men behersker de fleste enkle basisformlene. Tero er glad i urtologi, alt som har med dyr, planter og friluftsliv å gjøre, regn, fred og ro, suppe, hyggelige mennesker og kreative småaktiviteter som strikking og tegning. Han liker også å spille på seljefløyte, men han spiller for sin egen del og det er usannsynlig at du får ham til å framføre noe.

Rediger