FANDOM

12168121 1067000353311565 1294993304 n
Theolyx Bloodhorn
Biografi
Kjønn

Mann

Født

25. mai 19**

Øyefarge

Smaragdgrønn

Hårfarge

Sort

Blodstatus

Fullblods

Family
Lojalitet
  • Seg selv
Hambuse

Ukjent

Skytsverge

Kjempe Herkules Bille

Titler
Stav
  • Hassel og enhjørningshår. 10" lang.
Annet
Ble medlem
Hus Smygard
Yrke
.

Theolyx ble født en solskinnsdag i mai til far og mor Erebos og Nyx Bloodhorn [Boyd]. Han er parets eneste barn, og en av de tre arvingene til Bloodhorn-navnet. 

Bakgrunn Rediger

Bloodhornene er en gammel slekt som påstår at de er fullblods, men som så ofte er det nok noe umagisk blod langt bak i rekkene også. De fikk navnet sitt fra middelalderen da franskmennene prøvde å invadere Wales og de forsvarte seg med alt de hadde. Som en familie med eliksirbryggere var en av tingene de hadde enhjørningshorn, som da også ble tatt ibruk. Han bor i Wales, i byen Redhill.

Theo er enebarn og en av de tre guttebarna i Bloodhorn-slekten. Bloodhornenes førstefødte blir gitt familiens klenodie; en sølvring formet som en hodeskalle som nå da tilhører Theo. Han har en eldre kusine, Gretel Boyd, som har gått ut av Galtvort, og en yngre tremenning, Tristan Elliot, som nå går to år under ham på skolen.

Tiden på Galtvort Rediger

Theo har hatt fire gode år på Galtvort sålangt. Han har ikke noe serlig med venner, men det er sånn han liker det. Det er småting han savner, slik som et virkelig treningsstudio der han kan drive med turn, men han liker skolen, og er engasjert så lenge han klarer å følge med.

Rumpeldunk Rediger

Theolyx er ikke verdens største fan av sporten, men om han får sjansen drar han gjerne på en kamp. Selv er han en mer enn dugelig knakker og kommer, uten å vite det enda, bare til å bli bedre. Han har hørt flere ganger at han bør prøve seg på huslaget, men ingen har klart å overtale ham enda.

Familie Rediger

I nær familie har Theo kun en kusine og en(to* (se Gretel Boyd for forklaring)) fetter(e) i tillegg til sine to tanter, to onkler og foreldre. Litt lenger unna slektsmessig, men som han og hans familie har mer med å gjøre, er tremenningen hans og Tristans foreldre. Han kaller tremenningen sin "Fetter" og Tristans foreldre "Onkel" og "Tante" på grunn av deres nære forhold.

VergeRediger

Theolyx' verge tar form av en Kjempe Hekules Bille (Giant Hercules Beetle) som er en utdødd versjon av Herkulesbillen. Den har fått navnet "kjempe" ved at den ble i snitt 40 cm lang fra tupp av horn til ende, 26 cm bred og 11 cm høy.

Tilfeldig wiki