FANDOM

Tida de angeles
Tida De Angeles
Biografi
Kjønn

Kvinne

Født

13. mars

Øyefarge

Mosegrønn

Hårfarge

Oransje

Blodstatus

Fullblods

Tryllestav    Hassel og enhjørningshår, 14 1/2 tommer lang
Familie
Lojalitet
Hambuse

Ukjent

Skytsverge

Puma

Titler
  • Ukjent
Annet
Ble medlem For evigheter sida
Hus Smygard
Yrke

Glassblåser, kunstmaler.

.

'Tida De Angeles' er resultatet av feilslått magi utført av Nathanee Safirius, som forvandlet Tidus Phoenix De Angeles til ei jente, men endte opp med både den kvinnelige og den mannlige versjonen. Nathanee kan reversere magien om hun ønsker, men foreløpig har hun ikke gjort det, og Tida har levd som et individ i flere år.

Selv om hun tar utgangspunkt i Tidus, er Tida langt varmere og mer godhjertet, med utforderende og kontrollerende egenskaper. Hun er lattermild og vennligsinnet, men har en uovervinnelig selvsikkerhet. Hennes største svakheter er pai og Nathan Safirius, den mannlige versjonen av Nathanee. Fysisk UTseende Gingerhår, mosegrønne øyne, over gjennomsnittelig høy, slank, som oftest kledd i skjørt eller kjole. Du kan si hun er den klassiske "høy og sexy"-typen, i motsetning til "liten og søt."

Etter GaltvortRediger

Tida har alltid vært unormalt usikker på fremtiden, ettersom hun knapt er en "virkelig" person. Hun kom til liv mens Tidus gikk sitt siste år på Galtvort, men hun valgte å bli værende selv etter at han hadde dratt. For å ha en grunn til å være der, tok hun aritmantikk, og ble i grunnen så lenge hun ville. På et punkt bestemte hun seg for å dra ut og reise, og det gjorde hun. Hun reiste stort sett på gompemåten, med skip, fly og tog, men benyttet seg også av eksivering og immivering. På denne måten opplevde hun store deler av Europa, noe av Asia, samt Amerika, hun fikk prøvd seg som en ekte tryllekunstner, prostituert og kunstner, samt mye mer. Etter noen måneder med denne rotløse eksistensen, vendte hun hjem til London.

Idag er hun godt uti tjueårene, og eier og driver en liten forretning i London, hvor hun driver både med glassblåsing og kunstmaling, og bor i andreetasje. Hun leker ofte med tanken om å vende tilbake til Galtvort, som føles minst like mye som hjemmet hennes.

Tilfeldig wiki