FANDOM

Tidus
Tidus Phoenix De Angeles
Biografi
Kjønn

Mann

Født

13. mars

Øyefarge

Mosegrønn

Hårfarge

Oransje

Blodstatus

Fullblods

Tryllestav Hassel og enhjørningshår, 14 1/2 tommer lang
Familie
Lojalitet
  • Maureen Trecker
  • Magidepartementet
  • Galtvort
  • Smygard
  • De Angeles-familien
Hambuse

Ukjent

Skytsverge

Puma

Titler
  • Prefekt (tidligere)
Annet
Ble medlem Trolig 2008-2009
Hus Smygard
Utdanning Galtvort
Yrke

Magidepartementet, Avdelingen for Internasjonalt Magisamarbeid

.

Tidus Phoenix De Angeles (13. mars) ble plassert i Smygard av valghatten og er nå utheksaminsert fra Galtvort. Han har alltid vært en høflig, ung mann, men han har blitt mer avslappet med årene. Etter Allehelgensfesten det året han var prefekt har han vært noe mer løssluppen. Tidus er en ambisiøs type, noe som lett landet ham i Smygard, og selv om Smygardinger stort sett holder sammen, var hans første bestevenn, Olivia Knopp, samt kjæresten Maureen Trecker i Ravnklo, og han har diverse andre venner i andre hus. Han er ikke så opptatt av blod at det gjør noe, men han har seg likevel sine formeninger om at noen mennesker er bedre enn andre.

Kjæresten hans er altså Maureen Trecker, som i Tidus' øyne er den beste kjæresten man kan tenke seg. De har holdt sammen i flere år.

I dag bor Tidus i en leilighet i London, etter å ha leid et lite hus i Galtvang i en periode. Han jobber seg stadig oppover i Magidepartementet.

Selv om han liker å bo alene, kommer han ofte på besøk til barndomshjemmet, som også ligger i London. Ikke for å se moren, som er arrogant og streng, eller faren, som er slu, men noe av en etterdilter, men for å se søsteren, Florence, som måtte forlate Galtvort fordi hun lider av leukemia.

Tida De Angeles er hans kvinnelig versjon.

Tilfeldig wiki