FANDOM

298px-15rgy8g.png
Wixi Butler
Kjønn

Mann

Født

6. Januar - død nå

Øyefarge

Blå

Status

Spøkelse

Hårfarge

Blond

Blodstatus

Fullblods

Tryllestav

Epletre med bit av havfure strupe, 15 tommer lang

Familier
Hambuse

Seg selv døende/død

Skytsverge

Hippogriff

Titler
  • Knakker på rumpeldunklaget
  • Bråkmaker
Annet
Ble medlem 2009
Hus Håsblås
.

Wixipedia Alexander Maksingu Butler er en tidligere fullblods trollmann, plassert i håsblås ved Galtvort høyere skole for hekseri og trolldom. Han døde i sitt syvende år ved skolen, og går nå igjen som et spøkelse ved galtvort borgen.

Wixi ble kjent for mange ting da han levde. Mest av alt vil han bli husket som den vennlige håsblåsing, og gutten som så kjæresten sin, Sora DeVello dø rett forran egne øynene. Han var også kjent for å være høylytt og spydig mot folk i de andre husene (noe han fortsatt er, selv om han er død). Han varr også kjent på skolen for å bedrive rampestreker sammen med sin beste venn Percy Jackson. Eller så gjorde han dem alene, og han brukte mye av tiden sin i arrest. Han hadde en forkjærlighet for å drite ut folk.

Bekjentskap Rediger

Wixi var den siste gutten i slekten Maksingu. Han er sønn av Wixipedia Brutalitus Maksingu og Amanda Maksingu. Hans far ble drept av Alfred DeVello når Wixi bare var 6 år. Hans mor sitter i Azkaban for drap på flere gomper. Han hadde en tante, men hun bor nå i Romania og Wixi hadde ingen kontakt med henne mens han levde. I en alder av 10 ble han adoptert av John og Susan Butler, og han ble stebroren til den tre år yngre Nikki A. Butler. Han er veldig glad i Butler-familien og de er mer som en familie enn det moren og faren hans noen gang har vært. Wixi hadde dessværre ingen kontakt med Butler familien når han døde, siden han var utplassert oss en svartespaner og familien Butler hadde blitt omplassert.

Wixi hadde mange venner mens han levde, men hans aller beste venn som han fortsatt har et godt forhold til er Percy Jackson. I mens Wixi levde ville de finne på mange ting sammen, og du så dem nesten ikke fra hverandre.

Wixi har fortsatt et godt forhold til alle sinde gamle venner, selv om han er død.

Fysisk utseende Rediger

Wixi er som alle andre spøkelser. Han er gråaktig og gjennomsiktig, med det samme utsende han hadde når han døde. Han er, eller var en lang gutt med en spiss nese og en spiss hake. Det blonde håret hans står til alle kanter og han har klare, blå øyne. Spøkelset hans er ikledd en stor, tynn bestefarstrøye over en singlet. Trange bukser og vanlige sko. Han hadde også en del kjeder på seg og en del armbånd når han døde. Han brukte også hornbriller og hadde en del hårnåler i håret.

Spøkelse til Wixi har er merket med blodflekker over halsen, samt ansiktet. Bak i nakken har han et fem centimeter langt glasskår som stikker ut.

Nyttige lenkerRediger

Tilfeldig wiki